Lloyd’s Register udzielił firmie Samsung Heavy Industries (SHI) zatwierdzenia typu Approval in Principle (AiP) dla projektu tankowca zasilanego amoniakiem.
Stanowi to krok milowy we wspólnym projekcie rozwojowym LR i SHI ogłoszonym wraz z wiodącymi w branży partnerami MISC Berhad i MAN Energy Solutions w styczniu 2020 r.
Aby spełnić ambicje Międzynarodowej Organizacji Morskiej do 2050 roku dotyczące zmniejszenia o połowę emisji gazów cieplarnianych (GHG) w porównaniu z poziomem z 2008 r, statki o zerowej emisji dwutlenku węgla muszą wejść do floty światowej do 2030 r.
Amoniak jest jednym z paliw o zerowej emisji dwutlenku węgla, które są rozważane przez zainteresowane strony morskie, a otrzymując AiP, SHI posunie się naprzód, opracowując na wyłączność odpowiedni system zasilania paliwem gazowym i szczegółową konstrukcję statku. Jego celem jest komercjalizacja tych inwestycji do 2024 roku.
Jong-Hyun Youn, wiceprezes SHI i szef projektowania, powiedział: - Projekt paliwa amoniakalnego prowadzony przez SHI przyciąga wszystkich odpowiednich interesariuszy, od dostawcy paliwa do operatora, i zaowocuje komercyjnym wynikiem.
Dyrektor generalny LR Group, Nick Brown, powiedział: „LR współpracuje z wiodącymi partnerami branżowymi, aby w ciągu tej dekady urzeczywistnić pełnomorskie statki bezemisyjne. Żegluga potrzebuje działań, a nie słów, aby zrealizować ambicje IMO dotyczące gazów cieplarnianych do 2050 roku. To wyzwanie wymaga zbiorowego działania i współpracy branżowej.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek