• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Pocięto blachy pod drugi hybrydowy statek Ro-Ro dla Finnlines

PMK

21.09.2020 16:30
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Pocięto blachy pod drugi hybrydowy statek Ro-Ro dla Finnlines

Partnerzy portalu

Pocięto blachy pod drugi hybrydowy statek Ro-Ro dla Finnlines - GospodarkaMorska.pl
Finnlines

W środę 16 września tradycyjną ceremonią cięcia blach rozpoczęła się budowa drugiego hybrydowego statku ro-ro Finnlines w chińskiej stoczni Nanjing Jinling.

Statek jest częścią wartego 500 milionów euro programu budowy nowych statków Finnlines, który obejmuje trzy zielone hybrydowe statki ro-ro oraz dwa przyjazne dla środowiska statki ro-pax Superstar.

Oprócz akumulatorów litowo-jonowych, które umożliwiają „zerową emisję w porcie”, statki będą wyposażone w kilka zaawansowanych technologii oszczędzania energii i ograniczania emisji, w tym innowacyjny system nawilżania powietrzem w celu zmniejszenia oporu kadłuba.

Przewiduje się, że statki ro-ro zostaną dostarczone w latach 2021–2022, a statki typu ro-pax Superstar mają rozpocząć rejsy w 2023 r. Budowa pierwszego statku firmy RORO z tej serii rozpoczęła się w czerwcu tego roku.


Gospodarka Morska
Finnlines


Nowe hybrydowe statki ro-ro otrzymają nazwy Finneco I, Finneco II i Finneco III na cześć zielonych innowacji. Jednostki przeznaczone do eksploatacji na Morzu Bałtyckim będą miały najwyższą fińską / szwedzką klasę lodową.

Po ukończeniu hybrydowe RoRo będzie miał 238 metrów długości i 34 metry szerokości. Będą miały pojemność ładunkową 5800 metrów pasa ruchu i 5600 metrów kwadratowych pokładów samochodowych oraz około 300 TEU na pokładzie pogodowym.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.