W środę 16 września tradycyjną ceremonią cięcia blach rozpoczęła się budowa drugiego hybrydowego statku ro-ro Finnlines w chińskiej stoczni Nanjing Jinling.
Statek jest częścią wartego 500 milionów euro programu budowy nowych statków Finnlines, który obejmuje trzy zielone hybrydowe statki ro-ro oraz dwa przyjazne dla środowiska statki ro-pax Superstar.
Oprócz akumulatorów litowo-jonowych, które umożliwiają „zerową emisję w porcie”, statki będą wyposażone w kilka zaawansowanych technologii oszczędzania energii i ograniczania emisji, w tym innowacyjny system nawilżania powietrzem w celu zmniejszenia oporu kadłuba.
Przewiduje się, że statki ro-ro zostaną dostarczone w latach 2021–2022, a statki typu ro-pax Superstar mają rozpocząć rejsy w 2023 r. Budowa pierwszego statku firmy RORO z tej serii rozpoczęła się w czerwcu tego roku.
Nowe hybrydowe statki ro-ro otrzymają nazwy Finneco I, Finneco II i Finneco III na cześć zielonych innowacji. Jednostki przeznaczone do eksploatacji na Morzu Bałtyckim będą miały najwyższą fińską / szwedzką klasę lodową.
Po ukończeniu hybrydowe RoRo będzie miał 238 metrów długości i 34 metry szerokości. Będą miały pojemność ładunkową 5800 metrów pasa ruchu i 5600 metrów kwadratowych pokładów samochodowych oraz około 300 TEU na pokładzie pogodowym.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych