Branża wycieczkowa zainwestowała ponad 23,5 miliarda dolarów w statki wykorzystujące nowe energooszczędne technologie i czystsze paliwa - ujawniło w nowym raporcie największe na świecie stowarzyszenie branżowe Cruise Lines International Association (CLIA).
Jak poinformowano, jest to wzrost o 1,5 miliarda dolarów w stosunku do wyników raportu z 2019 roku.
Podczas gdy statki wycieczkowe stanowią znacznie mniej niż 1 procent światowej gopodarki morskiej, najnowszy raport opracowany przez Oxford Economics potwierdza, w jaki sposób linie wycieczkowe przyjęły wiodącą rolę we wdrażaniu technologii morskich, które przynoszą korzyści całej branży żeglugowej.
- Nawet gdy pracowaliśmy nad przezwyciężeniem skutków COVID-19, branża wycieczkowa pozostaje zaangażowana w czystszą i bardziej zrównoważoną przyszłość. Z ponad 23 miliardami dolarów zainwestowanymi w statki wyposażone w nowe technologie i czystsze paliwa, takie jak systemy oczyszczania spalin i skroplony gaz ziemny, mogę sobie tylko wyobrazić, co osiągniemy razem w ciągu następnych dziesięciu lat i później - mówi Kelly Craighead, prezes i dyrektor generalny CLIA.
- Ten raport potwierdza nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój środowiska i pochwalam naszych członków za nieustające przywództwo i wykazanie najwyższych standardów odpowiedzialnej turystyki – dodał.
W 2018 roku linie wycieczkowe CLIA jako pierwsze publicznie zobowiązały się do zmniejszenia wskaźnika emisji dwutlenku węgla o 40% do 2030 r. w porównaniu z 2008 r.
Jak zauważono w raporcie, członkowie rejsów wycieczkowych CLIA nadal pracują, aby osiągnąć takie ambitne cele, jak ten i sprostać rosnącym oczekiwaniom.
Raport między innymi wykazał, że 49 procent nowo budowanych jednostek będzie polegać na LNG jako głównym napędzie. Stanowi to 51-procentowy wzrost całkowitej zdolności przewozowej w porównaniu z 2018 r. Jak ujawniono, 25 statków wycieczkowych napędzanych LNG jest obecnie zamówionych lub w budowie.
Raport pokazuje ponadto, że 99% nowych zamówionych statków ma zaawansowane systemy oczyszczania ścieków - zwiększając globalną zdolność do 78,5%. Oznacza to wzrost o 5 procent w stosunku do 2019 roku.
Jeśli chodzi o możliwości zasilania z lądu, również osiągnięto postęp. W portach statki wycieczkowe są coraz częściej wyposażone w technologię umożliwiającą dostawę energii elektrycznej z lądu, umożliwiając w ten sposób wyłączanie silników, a także istnieje wiele możliwości współpracy z portami i rządami w celu zwiększenia dostępności. 75 procent nowych jednostek ma być wyposażone w systemy energii elektrycznej z lądu lub zostanie skonfigurowane w celu dodania zasilania z lądu w przyszłości.
Szkolenie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. dotyczące obsługi towarów w porcie
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku