Właściciel i operator kontenerowców z siedzibą w Hongkongu, Seaspan Corporation, odebrał dwa kontenerowce o ładowności 13000 TEU zbudowane w 2010 i 2011 roku. Oba statki rozpoczęły długoterminowe czartery z anonimowym globalnym liniowcem.
Chociaż Seaspan nie dostarczył żadnych dodatkowych szczegółów na temat duetu statków powietrznych, dane VesselsValue pokazują, że omawiane statki to Madrid Express i Paris Express. Obie jednostki zbudowane w stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) w Korei Południowej zostały zakupione od niemieckiej firmy transportowej Peter Dohle Schiffahrts KG.
- Pomimo bezprecedensowej pandemii, od grudnia 2019 roku sfinalizowaliśmy zakup 13 wysokiej jakości statków. W dalszym ciągu realizujemy jedną z naszych kluczowych strategii rozwoju, wykorzystując mocną ścieżkę rozwoju wysokiej jakości, koncentrując się na aktywach, które jeszcze bardziej wzmacniają długoterminowe partnerstwo z naszymi klientami i generują atrakcyjne zwroty skorygowane o ryzyko – poinformował Seaspan.
Po ostatnim przejęciu flota Seeaspan obejmuje obecnie 125 kontenerowców o łącznej ładowności około 1 049 000 TEU. Średni wiek floty statków należących do przedsiębiorstwa wynosi około 7 lat, a średni pozostały okres leasingu wynosi około 4 lata, na podstawie ważonej TEU.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych