Stocznia Western Baltija Shipbuilding rozpoczęła realizację projektu o dużym znaczeniu dla Grupy Kapitałowej Western Shipyard (WSY), miasta portowego i całej Litwy. Pod koniec sierpnia odbyła się ceremonia cięcia stali promu pasażersko-towarowego KLAIPĖDA, która rozpoczyna proces budowy statku. W pamiętnym wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele klienta projektu - Smiltynės perkėla, AB.
Większość spółek Grupy Kapitałowej WSY bierze udział w realizacji tego projektu. Prace projektowe wykonuje Western Baltic Engineering. Podstawowy projekt promu został już ukończony i przesłany do firmy certyfikującej Bureau Veritas (BV) do zatwierdzenia. Dobiegają końca prace związane z modelowaniem 3D kadłuba i systemów, prawie zakończone jest tworzenie dokumentacji produkcyjnej, a wyposażenie statku zostało już zamówione.
- Dziś mamy pamiętny dzień, który wyznacza początek budowy nowego promu, dlatego jesteśmy dumni, że jako stoczniowcy możemy wnieść swój wkład w poprawę infrastruktury transportowej naszego miasta i kraju oraz budować statek dla Litwy i Kłajpedy. Budowa statków pod klucz jest i będzie strategicznym obszarem naszej działalności, dlatego każde nowe zlecenie jest dla nas zarówno wyzwaniem, jak i okazją do wykorzystania całego doświadczenia, wiedzy i kompetencji, które zdobyliśmy przez lata. Tym samym realizując ten projekt będziemy starali się sprostać oczekiwaniom klienta, wszystkich mieszkańców Kłajpedy oraz gości miasta - powiedział Arnoldas Šileika, dyrektor WSY.
Mindaugas Čiakas, dyrektor generalny Smiltynės perkėla, jest przekonany, że nowy prom nie tylko uzupełni flotę firmy, ale także poprawi jakość świadczonych przez firmę usług i otworzy nowe perspektywy dalszego poszerzania zakresu działalności firmy.
- Cały zespół naszej firmy nie może się doczekać dnia, w którym prom zostanie zbudowany i zacznie kursować. Aby sprostać potrzebom naszych klientów i nadal zapewniać wysoką jakość świadczonych przez nas usług, musimy stawać się jeszcze bardziej nowocześni i dotrzymywać kroku innowacjom. Nie mamy wątpliwości, że inwestycja ta przyniesie korzyści zarówno firmie, jak i wszystkim naszym klientom. Cieszymy się, że możemy blisko i produktywnie współpracować z profesjonalnym zespołem projektowym i konstruktorami przyszłego promu. Wspólnymi siłami udało nam się znaleźć najbardziej optymalne rozwiązania, a teraz poczekajmy na efekty - powiedział M. Čiakas.
Trwa budowa uniwersalnego promu pasażersko-towarowego o długości 60 metrów i szerokości 14 metrów dla Smiltynės perkėla. Statek będzie w stanie przewozić do tysiąca pasażerów, czyli co najmniej 40 samochodów osobowych i 600 pasażerów lub osiem ciężarówek o łącznej wadze do 44 ton każda. Kadłub promu będzie wykonany ze stali, a nadbudowa z aluminium. Prom ma działać zarówno w Nowym Terminalu Promowym, jak i Starym Terminalu Promowym.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie