PMK
Stocznia Western Baltija Shipbuilding rozpoczęła realizację projektu o dużym znaczeniu dla Grupy Kapitałowej Western Shipyard (WSY), miasta portowego i całej Litwy. Pod koniec sierpnia odbyła się ceremonia cięcia stali promu pasażersko-towarowego KLAIPĖDA, która rozpoczyna proces budowy statku. W pamiętnym wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele klienta projektu - Smiltynės perkėla, AB.
Większość spółek Grupy Kapitałowej WSY bierze udział w realizacji tego projektu. Prace projektowe wykonuje Western Baltic Engineering. Podstawowy projekt promu został już ukończony i przesłany do firmy certyfikującej Bureau Veritas (BV) do zatwierdzenia. Dobiegają końca prace związane z modelowaniem 3D kadłuba i systemów, prawie zakończone jest tworzenie dokumentacji produkcyjnej, a wyposażenie statku zostało już zamówione.
- Dziś mamy pamiętny dzień, który wyznacza początek budowy nowego promu, dlatego jesteśmy dumni, że jako stoczniowcy możemy wnieść swój wkład w poprawę infrastruktury transportowej naszego miasta i kraju oraz budować statek dla Litwy i Kłajpedy. Budowa statków pod klucz jest i będzie strategicznym obszarem naszej działalności, dlatego każde nowe zlecenie jest dla nas zarówno wyzwaniem, jak i okazją do wykorzystania całego doświadczenia, wiedzy i kompetencji, które zdobyliśmy przez lata. Tym samym realizując ten projekt będziemy starali się sprostać oczekiwaniom klienta, wszystkich mieszkańców Kłajpedy oraz gości miasta - powiedział Arnoldas Šileika, dyrektor WSY.
Mindaugas Čiakas, dyrektor generalny Smiltynės perkėla, jest przekonany, że nowy prom nie tylko uzupełni flotę firmy, ale także poprawi jakość świadczonych przez firmę usług i otworzy nowe perspektywy dalszego poszerzania zakresu działalności firmy.
- Cały zespół naszej firmy nie może się doczekać dnia, w którym prom zostanie zbudowany i zacznie kursować. Aby sprostać potrzebom naszych klientów i nadal zapewniać wysoką jakość świadczonych przez nas usług, musimy stawać się jeszcze bardziej nowocześni i dotrzymywać kroku innowacjom. Nie mamy wątpliwości, że inwestycja ta przyniesie korzyści zarówno firmie, jak i wszystkim naszym klientom. Cieszymy się, że możemy blisko i produktywnie współpracować z profesjonalnym zespołem projektowym i konstruktorami przyszłego promu. Wspólnymi siłami udało nam się znaleźć najbardziej optymalne rozwiązania, a teraz poczekajmy na efekty - powiedział M. Čiakas.
Trwa budowa uniwersalnego promu pasażersko-towarowego o długości 60 metrów i szerokości 14 metrów dla Smiltynės perkėla. Statek będzie w stanie przewozić do tysiąca pasażerów, czyli co najmniej 40 samochodów osobowych i 600 pasażerów lub osiem ciężarówek o łącznej wadze do 44 ton każda. Kadłub promu będzie wykonany ze stali, a nadbudowa z aluminium. Prom ma działać zarówno w Nowym Terminalu Promowym, jak i Starym Terminalu Promowym.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 56,33 $ | baryłka | 0,66% | 09:56 |
Cyna | 21806,00 $ | tona | 1,45% | 18 sty |
Cynk | 2664,00 $ | tona | -1,26% | 18 sty |
Aluminium | 1979,00 $ | tona | -1,05% | 18 sty |
Pallad | 2378,00 $ | uncja | 0,78% | 09:56 |
Platyna | 1105,15 $ | uncja | 1,20% | 09:56 |
Srebro | 25,60 $ | uncja | 1,27% | 09:56 |
Złoto | 1854,70 $ | uncja | 0,84% | 09:56 |