• <
PZT_980x120_gif_2020

Litewska stocznia rozpoczęła budowę promu dla rodzimej firmy

Strona główna Porty, logistyka Litewska stocznia rozpoczęła budowę promu dla rodzimej firmy
Litewska stocznia rozpoczęła budowę promu dla rodzimej firmy - GospodarkaMorska.pl
Port Kłajpeda

PMK

11.09.2020

Stocznia Western Baltija Shipbuilding rozpoczęła realizację projektu o dużym znaczeniu dla Grupy Kapitałowej Western Shipyard (WSY), miasta portowego i całej Litwy. Pod koniec sierpnia odbyła się ceremonia cięcia stali promu pasażersko-towarowego KLAIPĖDA, która rozpoczyna proces budowy statku. W pamiętnym wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele klienta projektu - Smiltynės perkėla, AB.

Większość spółek Grupy Kapitałowej WSY bierze udział w realizacji tego projektu. Prace projektowe wykonuje Western Baltic Engineering. Podstawowy projekt promu został już ukończony i przesłany do firmy certyfikującej Bureau Veritas (BV) do zatwierdzenia. Dobiegają końca prace związane z modelowaniem 3D kadłuba i systemów, prawie zakończone jest tworzenie dokumentacji produkcyjnej, a wyposażenie statku zostało już zamówione.

- Dziś mamy pamiętny dzień, który wyznacza początek budowy nowego promu, dlatego jesteśmy dumni, że jako stoczniowcy możemy wnieść swój wkład w poprawę infrastruktury transportowej naszego miasta i kraju oraz budować statek dla Litwy i Kłajpedy. Budowa statków pod klucz jest i będzie strategicznym obszarem naszej działalności, dlatego każde nowe zlecenie jest dla nas zarówno wyzwaniem, jak i okazją do wykorzystania całego doświadczenia, wiedzy i kompetencji, które zdobyliśmy przez lata. Tym samym realizując ten projekt będziemy starali się sprostać oczekiwaniom klienta, wszystkich mieszkańców Kłajpedy oraz gości miasta - powiedział Arnoldas Šileika, dyrektor WSY.

Mindaugas Čiakas, dyrektor generalny Smiltynės perkėla, jest przekonany, że nowy prom nie tylko uzupełni flotę firmy, ale także poprawi jakość świadczonych przez firmę usług i otworzy nowe perspektywy dalszego poszerzania zakresu działalności firmy.

- Cały zespół naszej firmy nie może się doczekać dnia, w którym prom zostanie zbudowany i zacznie kursować. Aby sprostać potrzebom naszych klientów i nadal zapewniać wysoką jakość świadczonych przez nas usług, musimy stawać się jeszcze bardziej nowocześni i dotrzymywać kroku innowacjom. Nie mamy wątpliwości, że inwestycja ta przyniesie korzyści zarówno firmie, jak i wszystkim naszym klientom. Cieszymy się, że możemy blisko i produktywnie współpracować z profesjonalnym zespołem projektowym i konstruktorami przyszłego promu. Wspólnymi siłami udało nam się znaleźć najbardziej optymalne rozwiązania, a teraz poczekajmy na efekty - powiedział M. Čiakas.

Trwa budowa uniwersalnego promu pasażersko-towarowego o długości 60 metrów i szerokości 14 metrów dla Smiltynės perkėla. Statek będzie w stanie przewozić do tysiąca pasażerów, czyli co najmniej 40 samochodów osobowych i 600 pasażerów lub osiem ciężarówek o łącznej wadze do 44 ton każda. Kadłub promu będzie wykonany ze stali, a nadbudowa z aluminium. Prom ma działać zarówno w Nowym Terminalu Promowym, jak i Starym Terminalu Promowym.

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 42,70 $ baryłka  2,08% 19:53
 Cyna 17080,00 $ tona -1,70% 25 wrz
 Cynk 2365,00 $ tona -0,59% 25 wrz
 Aluminium 1708,00 $ tona 0,65% 25 wrz
 Pallad 2274,40 $ uncja  1,98% 19:50
 Platyna 890,70 $ uncja  5,83% 19:54
 Srebro 23,66 $ uncja  2,96% 19:54
 Złoto 1884,15 $ uncja  1,07% 19:53
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.