Gas Agility, bunkierka LNG o pojemności 18,6 tys. m3, w końcu dotarła do Rotterdamu, gdzie niedługo rozpocznie działalność.
Statek o długości 135 metrów, należący do japońskiej firmy Mitsui O.S.K. Lines, obsługuje długoterminowy kontrakt czarterowy z francuskim gigantem energetycznym Total.
Statek przybył w weekend i zacumował w pobliżu wejścia do portu w poniedziałek, ale nie wpłynął jeszcze do Rotterdamu.
Po ukończeniu budowy, Gas Agilty opuścił stocznię Hudong Jiangnan niedaleko Szanghaju w maju.
W Rotterdamie statek będzie dostarczał paliwo do bardzo dużych kontenerowców napędzanych LNG armatora CMA CGM, ale także do innych statków w Europie Północnej.
Jednak przybycie tych gigantów do Europy zajmie trochę czasu. Pierwszy statek z tej serii, CMA CGM Jacques Saade, znajdował się w poniedziałek w chińskiej stoczni, jak pokazują dane AIS.
Gas Agilty jest pierwszym z dwóch siostrzanych statków wyposażonych w system membranowy GTT Mark III Flex i dwupaliwowy silnik Wartsila. MOL i Total twierdzą, że są to największe na świecie statki do bunkrowania LNG.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody