A.P. Moller – Maersk poprawił wyniki finansowe we wszystkich sektorach w drugim kwartale 2020 roku, pomimo globalnego spadku przewożonych wolumenów spowodowanego pandemią koronawirusa. Zysk EBITDA w tym okresie wzrósł do 1,7 mld dolarów.
Duński koncern przypisuje wzrost dochodów elastycznemu wdrażaniu zdolności produkcyjnych, inicjatywom ograniczania kosztów i dostosowywaniu się do zmieniających się potrzeb klientów.
- Cieszę się, że mimo przeciwności kontynuowaliśmy nasze osiągnięcia w zakresie poprawy zysków i wolnych przepływów pieniężnych. Nasze zyski operacyjne poprawiły się o 25%, co oznacza ósmy kolejny kwartał z poprawą rok do roku, napędzaną dobrymi wynikami we wszystkich naszych firmach, niższymi cenami paliwa i wyższymi stawkami frachtowymi na oceanie oraz zwiększoną rentownością w logistyce i usługach - powiedział Søren Skou, dyrektor generalny AP Moller - Maersk.
Przychody spadły o 6,5% do 9 miliardów dolarów, co było spowodowane spadkiem wolumenu o 16% w tramsporcie oceanicznym i 14% w terminalach.
W logistyce i usługach rentowność wzrosła dzięki kontroli kosztów, korzystnemu wkładowi frachtu lotniczego i integracji zespołu ds. wydajności. Zwrot z zainwestowanego kapitału (CROIC) w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy poprawił się do 12,5% z 8,9%, a ROIC wzrósł do 4,7% z 1,4% w roku poprzednim.
Ponadto firma przywróciła swoje całoroczne prognozy na ten rok, zawieszone wcześniej w marcu z powodu pandemii COVID-19, w których szacuje, że EBITDA wyniesie od 6 do 7 mld USD, przed restrukturyzacją i kosztami integracji. Prognoza jest dużo bardziej optymistyczna w stosunku do wstępnych prognoz 5,5 mld USD.
Jednak gigant transportu kontenerowego nadal oczekuje, że globalny wzrost popytu na kontenery skurczy się w 2020 roku, aby potem stopniowo się odbudować.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody