• <
nauta_2024

Ocean Explorer zwodowany w Chinach

PMK

19.08.2020 15:45

Partnerzy portalu

Ocean Explorer zwodowany w Chinach - GospodarkaMorska.pl
Ulstein

Najnowszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone, Ocean Explorer, został 12 sierpnia zwodowany w chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industries. To czwarta jednostka klasy INFINITY, zaprojektowana w myśl projektu X-BOW autorstwa firmy Ulstein.

Siostrzane jednostki Ocean Explorera to dostarczony w sierpniu 2019 roku Greg Mortimer, Ocean Victory z datą dostawy w październiku 2020 roku oraz Ocean Discoverer, który będzie dostarczony we wrześniu 2022 roku.

W sumie SunStone Ships zakontraktował sześć ekspedycyjnych statków wycieczkowych konstrukcji ULSTEIN CX103 do budowy w stoczni CMHI.

W lipcu tego roku odbyła się ceremonia położenia stępki dla statku Sylvia Earle, nazwanego na cześć wybitnego biologa morskiego, oceanografa, konserwatora przyrody i odkrywcy. Sylvia Earle ma zostać dostarczona w 2021 roku.

Statek jest wyposażony w silnik Tier 3, który zapewnia 80% redukcję emisji w porównaniu ze starszym silnikiem Tier 1 i może wykorzystywać wirtualne kotwiczenie, aby utrzymać swoją pozycję, zamiast rzucać kotwicę na delikatnym dnie morskim.

Szósty statek z tej partii nosi nazwę M / V Ocean Odyssey i ma zostać dostarczony w marcu 2022 roku. 

Wszystkie statki w klasie INFINITY są własnością SunStone Ships z siedzibą w Miami i są przez nie zarządzane i dostępne do czarteru dla touroperatorów.

Ocean Explorer będzie pracował dla Vantage Cruise Line i ma zostać dostarczony w 2021 roku. Jednostki są oparte na konstrukcji ULSTEIN CX103, ale można dokonać indywidualnych adaptacji.

Statki klasy Infinity mają 104,4 m długości i 18,4 m szerokości. Pomieszczą od 130 do 200 pasażerów i 85-115 członków załogi.

Norweski Ulstein to stały kontrahent polskiej stoczni CRIST, która w kwietniu zeszłego roku dostarczyła Norwegom częściowo wyposażony kadłub jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie - National Geographic Endurance. 

National Geographic Endurance o numerze budowy NB 312 ma ok. 125 m długości i ponad 20 m szerokości. Stępkę pod jego budowę położono w stoczni CRIST 17 marca 2018 roku.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.