Najnowszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone, Ocean Explorer, został 12 sierpnia zwodowany w chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industries. To czwarta jednostka klasy INFINITY, zaprojektowana w myśl projektu X-BOW autorstwa firmy Ulstein.
Siostrzane jednostki Ocean Explorera to dostarczony w sierpniu 2019 roku Greg Mortimer, Ocean Victory z datą dostawy w październiku 2020 roku oraz Ocean Discoverer, który będzie dostarczony we wrześniu 2022 roku.
W sumie SunStone Ships zakontraktował sześć ekspedycyjnych statków wycieczkowych konstrukcji ULSTEIN CX103 do budowy w stoczni CMHI.
W lipcu tego roku odbyła się ceremonia położenia stępki dla statku Sylvia Earle, nazwanego na cześć wybitnego biologa morskiego, oceanografa, konserwatora przyrody i odkrywcy. Sylvia Earle ma zostać dostarczona w 2021 roku.
Statek jest wyposażony w silnik Tier 3, który zapewnia 80% redukcję emisji w porównaniu ze starszym silnikiem Tier 1 i może wykorzystywać wirtualne kotwiczenie, aby utrzymać swoją pozycję, zamiast rzucać kotwicę na delikatnym dnie morskim.
Szósty statek z tej partii nosi nazwę M / V Ocean Odyssey i ma zostać dostarczony w marcu 2022 roku.
Wszystkie statki w klasie INFINITY są własnością SunStone Ships z siedzibą w Miami i są przez nie zarządzane i dostępne do czarteru dla touroperatorów.
Ocean Explorer będzie pracował dla Vantage Cruise Line i ma zostać dostarczony w 2021 roku. Jednostki są oparte na konstrukcji ULSTEIN CX103, ale można dokonać indywidualnych adaptacji.
Statki klasy Infinity mają 104,4 m długości i 18,4 m szerokości. Pomieszczą od 130 do 200 pasażerów i 85-115 członków załogi.
Norweski Ulstein to stały kontrahent polskiej stoczni CRIST, która w kwietniu zeszłego roku dostarczyła Norwegom częściowo wyposażony kadłub jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie - National Geographic Endurance.
National Geographic Endurance o numerze budowy NB 312 ma ok. 125 m długości i ponad 20 m szerokości. Stępkę pod jego budowę położono w stoczni CRIST 17 marca 2018 roku.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"