Damen zwodował niedawno dwa 85-tonowe holowniki typu ASD 2813 dla firmy Boluda Towage Europe. Jednostki powstały w wietnamskiej stoczni Damen Song Cam Shipyard.
Oba holowniki, wybudowane zgodnie z normami emisji IMO Tier III, mają pracować w belgijskim porcie Port Zeebrugge. Jednostki otrzymają nazwy VB Bolero i VB Rumba i powiększą flotę Boludy do 81 holowników, które działają w Belgii, Holandii, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Mają zostać dostarczone w grudniu 2020 roku.
Uważa się, że holowniki ASD 2813 są wysoce manewrowymi, wysokowydajnymi i przyjaznymi dla środowiska statkami o zaawansowanej konstrukcji. Dzięki swojej elastyczności operacyjnej, holowniki mogą być wykorzystywane do operacji cumowania w portach i terminalach, operacji eskortowania, operacji przeciwpożarowych, holowania przybrzeżnego i morskiego.
- Z przyjemnością współpracujemy z Boludą, budując i dostarczając dwa nowe holowniki ASD 2813 dla tego projektu. Jesteśmy przekonani, że te holowniki, w tym FIFI 1 i Damen Marine NOX Reduction System będą doskonałym dodatkiem do operacji floty Boluda Europe ”- powiedział Carlos Gonzalez Martin, kierownik sprzedaży firmy Damen na Europę Północną, Zachodnią i Południową.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza