Zarząd Portu Kłajpeda zainwestował około 24 miliony euro w rozwój infrastruktury w pierwszej połowie tego roku. Jedna piąta z tej kwoty pochodziła z funduszy Unii Europejskiej. Pomimo pandemii koronawirusa, ani jeden projekt inwestycyjny nie został wstrzymany.
Pomyślnie zakończono prace pogłębiające akwen Zatoki Malku (osiągnięto głębokość 14,5 m), przebudowano nabrzeża UAB LJKK „Bega” i Klaipeda Stevedoring Company AB (KLASCO), pirs w Central Klaipeda Terminal został wydłużony, co umożliwiło cumowanie większych statków. Wcześniej molo przystosowane było dla jednostek pływających do 200 m, a po przebudowie można odbierać jednostki o długości 230 m.
- W tym roku na port czeka jeszcze kilka ważnych projektów - planowane jest rozpoczęcie przebudowy falochronów. W najbliższym czasie przygotowywany zostanie projekt techniczny, a po jego realizacji w kanale okrętowym w północnej części portu zostanie osiągnięta głębokość 17 m - powiedział Algis Latakas, Dyrektor Generalny Państwowego Zarządu Portu Morskiego w Kłajpedzie.
Obecnie najbardziej intensywne prace związane z poprawą infrastruktury prowadzone są w południowej części portu w Kłajpedzie. Po osiągnięciu głębokości Zatoki Malku do 14,5 m, przebudowane zostaną nabrzeża działających tam firm (Western Ship Building, Terminal Zatoki Malku, Terminal Kontenerowy w Kłajpedzie). Po zakończeniu prac można byłoby cumować statki o większych parametrach. Przyspieszyła również odbudowa zatoki nr 1, wykorzystywanej przez Klaipeda Oil AB. Maksymalna głębokość 17 m zostanie osiągnięta w tej części portu po przebudowie, co pozwoli naraz cumować trzem, a nie jak przedtem dwóm, tankowcom.
Państwowy Zarząd Portu Morskiego w Kłajpedzie planuje zainwestować 352,4 mln euro w rozwój infrastruktury portu w Kłajpedzie w latach 2020–2023. Planuje się wykorzystanie 135,2 mln euro z funduszy strukturalnych UE.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych