• <
PZT_980x120_gif_2020

Pandemia nie zatrzymała inwestycji w Porcie Kłajpeda

Strona główna Porty, logistyka Pandemia nie zatrzymała inwestycji w Porcie Kłajpeda
Pandemia nie zatrzymała inwestycji w Porcie Kłajpeda - GospodarkaMorska.pl
Port Kłajpeda

PMK

11.08.2020

Zarząd Portu Kłajpeda zainwestował około 24 miliony euro w rozwój infrastruktury w pierwszej połowie tego roku. Jedna piąta z tej kwoty pochodziła z funduszy Unii Europejskiej. Pomimo pandemii koronawirusa, ani jeden projekt inwestycyjny nie został wstrzymany.

Pomyślnie zakończono prace pogłębiające akwen Zatoki Malku (osiągnięto głębokość 14,5 m), przebudowano nabrzeża UAB LJKK „Bega” i Klaipeda Stevedoring Company AB (KLASCO), pirs w Central Klaipeda Terminal został wydłużony, co umożliwiło cumowanie większych statków. Wcześniej molo przystosowane było dla jednostek pływających do 200 m, a po przebudowie można odbierać jednostki o długości 230 m.

- W tym roku na port czeka jeszcze kilka ważnych projektów - planowane jest rozpoczęcie przebudowy falochronów. W najbliższym czasie przygotowywany zostanie projekt techniczny, a po jego realizacji w kanale okrętowym w północnej części portu zostanie osiągnięta głębokość 17 m - powiedział Algis Latakas, Dyrektor Generalny Państwowego Zarządu Portu Morskiego w Kłajpedzie.

Obecnie najbardziej intensywne prace związane z poprawą infrastruktury prowadzone są w południowej części portu w Kłajpedzie. Po osiągnięciu głębokości Zatoki Malku do 14,5 m, przebudowane zostaną nabrzeża działających tam firm (Western Ship Building, Terminal Zatoki Malku, Terminal Kontenerowy w Kłajpedzie). Po zakończeniu prac można byłoby cumować statki o większych parametrach. Przyspieszyła również odbudowa zatoki nr 1, wykorzystywanej przez Klaipeda Oil AB. Maksymalna głębokość 17 m zostanie osiągnięta w tej części portu po przebudowie, co pozwoli naraz cumować trzem, a nie jak przedtem dwóm, tankowcom.

Państwowy Zarząd Portu Morskiego w Kłajpedzie planuje zainwestować 352,4 mln euro w rozwój infrastruktury portu w Kłajpedzie w latach 2020–2023. Planuje się wykorzystanie 135,2 mln euro z funduszy strukturalnych UE.

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 43,09 $ baryłka  0,00% 22:59
 Cyna 18150,00 $ tona -0,52% 17 wrz
 Cynk 2466,00 $ tona -1,56% 17 wrz
 Aluminium 1743,00 $ tona -0,91% 17 wrz
 Pallad 2382,60 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 932,40 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 26,97 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1957,75 $ uncja  0,00% 22:59
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.