Scorpio Bulkers zamierza wejść na rynek morskiej energii wiatrowej, budując statek do instalacji turbin wiatrowych.
Armator ogłosił w poniedziałek, że podpisał list intencyjny na budowę jednostki z południowokoreańską stocznią Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME). Umowa posiada opcję rozszerzenia na budowę dodatkowych jednostek.
- Rozpoczynamy nową i fascynującą podróż. Świat potrzebuje gwałtownego zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i morska energetyka wiatrowa odegra w tym kluczową rolę – powiedział Emanuele A. Lauro, prezes Scorpio Bulkers.
Jednostka do instalacji turbin wiatrowych (WTIV) została zaprojektowana przez firmę GustoMSC i zostanie wyposażona w 1,5-tonowy dźwig autorstwa Huisman Equipment.
Koszt inwestycji szacuje się na 265-290 mln dolarów. Kontrakt ma zostać podpisany na początku czwartego kwartału tego roku i będzie posiadał opcję budowy trzech dodatkowych jednostek o podobnej specyfikacji.
Scorpio Bulkers posiada obecne we flocie 55 średnich i dużych masowców, głównie Ultramaxy i Kamsarmaxy o nośności kolejno 62 i 82 tysięcy ton.
Według armatora, sektor morskiej energetyki wiatrowej ma w ciągu następnej dekady rosnąć o 15 procent rocznie. Głównie z powodu obecnego braku jednostek do instalacji i konserwacji turbin nowej generacji.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza