Norweski OHT zawarł umowę z China Merchants Heavy Industry (CMHI) w sprawie budowy dwóch statków instalacyjnych do turbin wiatrowych, z opcją na dwie dodatkowe jednostki.
OHT zawarł umowę poprzez swoją spółkę zależną VIND Offshore Installation AS, będącą w całości jej własnością.
Będą to jednostki samopodnośne (jack-up) konstrukcji GustoMSC i będą przygotowane do obsługi turbin wiatrowych nowej generacji, wyposażonych w żuraw teleskopowy o maksymalnym udźwigu 2500 ton i maksymalnej wysokości podnoszenia około 165 metrów.
Jack-upy będą w stanie zainstalować turbiny wiatrowe na wodzie o głębokości do 65 metrów. Statki będą wyposażone w hybrydowe rozwiązania akumulatorowe, a także wyrafinowany układ elektryczny i sterowania, zmniejszający emisję CO2 o 20 procent w porównaniu z podobnymi jednostkami.
W przyszłości statki będą mogły również być wykorzystane do zainstalowania ogniw paliwowych zasilanych wodorem. Pierwsza jednostka zostanie dostarczona na początku 2023 roku.
- Dzięki tej inicjatywie OHT mocno ugruntowuje swoją pozycję jako wiodąca, w pełni zintegrowana firma transportowo-instalacyjna (T&I) dla morskiej energetyki wiatrowej. W ten sposób odpowiadamy na obawy klientów dotyczące braku odpowiedniej pojemności statków na dynamicznie rozwijającym się rynku morskiej energetyki wiatrowej. Słyszymy, jak klienci pochwalają rozwój zdolności naszej firmy do obsługi T&I fundamentów i turbin nowej generacji - powiedział Torgeir E. Ramstad, dyrektor generalny OHT.
Dwa lata temu OHT podpisał kontrakt na budowę największego na świecie statku do montażu fundamentów - Alfa Lift - w CMHI.
Ten statek, który ma być dostarczony w przyszłym roku, jest przeznaczony do instalowania monopali i płaszczy ze statku pływającego w trybie dynamicznego pozycjonowania.
16 miesięcy po zamówieniu Alfa Lift, OHT ogłosił przyznanie kontraktu Dogger Bank A & B, w ramach którego Alfa Lift będzie transportować i instalować fundamenty pod największą morską farmę wiatrową na świecie od 2022 roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza