Flota hiszpańskiej Balearii zasilana LNG stale rośnie, ponieważ nowo zmodernizowany prom Sicilia zakończył pierwszą operację bunkrowania skroplonego gazu ziemnego w Portugalii.
Operacja bunkrowania metodą ciężarówka-statek odbyła się 19 lipca w porcie Viana do Castelo, gdzie portugalska stocznia kończy prace związane z przebudową promu. Była to również pierwsza operacja bunkrowania LNG w jakimkolwiek porcie zarządzanym przez Zarząd Portu w Douro, Leixoes i Viana do Castelo.
Dla przypomnienia, Balearia poinformowała w maju tego roku, że prom Sicilia będzie gotowy do końca lipca. Stocznia West Sea rozpoczęła w tym roku modernizację statku w celu przystosowania go do zasilania LNG.
Statek zbudowany w 2002 roku będzie teraz pływał na dwóch przerobionych silnikach dwupaliwowych MAN. Ponadto prom jest wyposażony w jeden zbiornik paliwa LNG o pojemności 425 cbm, co pozwala mu podróżować 1100 mil.
Statek ma 186 metrów długości i może pomieścić 1000 pasażerów i 480 pojazdów. Balearia ma teraz w swojej flocie sześć promów zasilanych LNG, z których cztery to przebudowy i dwie nowe jednostki.
Operator promowy planuje dysponować flotą dziewięciu statków napędzanych LNG do końca 2021 r. Koszt całej inwestycji wyniesie 380 mln euro (442,9 mln USD).
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych