• <
PZT_980x120_gif_2020

HHLA i Port Brunszwik połączą siły nad promocją ekologicznej żeglugi śródlądowej

Strona główna Porty, logistyka HHLA i Port Brunszwik połączą siły nad promocją ekologicznej żeglugi śródlądowej
HHLA i Port Brunszwik połączą siły nad promocją ekologicznej żeglugi śródlądowej - GospodarkaMorska.pl

PMK

24.07.2020

W zeszłym tygodniu operator terminala kontenerowego Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) i Hafenbetriebsgesellschaft Braunschweig mbH (spółka operacyjna portu w Brunszwiku) podpisały strategiczną umowę o partnerstwie w celu promowania przyjaznego dla środowiska transportu między Hamburgiem a portem śródlądowym w Dolnej Saksonii.

Port w Hamburgu to największy port kolejowy w Europie, a kolejowy ruch w głębi lądu jest jednym z jego szczególnych atutów. Jednak ta przewaga konkurencyjna często nie może być wykorzystana na krótkich trasach.

Odległość między Hamburgiem a Brunszwikiem, około 180 kilometrów, jest zbyt mała dla pociągu. Żegluga śródlądowa jest atrakcyjną alternatywą dla transportu samochodowego na tej trasie. Czas tranzytu drogą wodną wynosi około 24 godzin.

- Hamburg i Brunszwik mają doskonałe połączenia przez rzekę Łabę, boczny kanał Łaby i kanał Mittelland - powiedział członek zarządu HHLA, Jens Hansen.

Wskazał, że w zeszłym roku drogą wodną przewieziono 70 000 standardowych kontenerów między Hamburgiem a Brunszwikiem, oszczędzając około 40 000 przejazdów ciężarówkami.

- Aby przenieść dodatkowy wolumen transportu na przyjaznych dla środowiska przewoźników śródlądowych dróg wodnych, chcemy współpracować z portem w Brunszwiku w celu opracowania nowych koncepcji transportowych dla firm zainteresowanych spedycją towarów - wyjaśnił Hansen.

To odciąży drogi i jednocześnie zmniejszy emisję CO2.

Ta strategiczna współpraca z portem śródlądowym jest pierwszą w historii HHLA. Hansen zapowiada kolejne - firma prowadzi już rozmowy z kolejnymi portami śródlądowymi w zapleczu portu w Hamburgu.

Port w Hamburgu to nie tylko największy port morski, ale także drugi co do wielkości port śródlądowy w Niemczech. Około 10 000 statków śródlądowych zawija co roku do terminali w Hamburgu. Od 2012 roku roczny ruch kontenerowy docierający do portu w Hamburgu lub opuszczający go statkiem żeglugi śródlądowej wzrósł o 50 procent do około 140 000 standardowych kontenerów.

Centrum Koordynacji Statków w Hamburgu (HVCC), spółka joint venture pomiędzy Hamburger Hafen und Logistik AG i Eurogate Container Terminal Hamburg GmbH, pomaga zapewnić sprawne operacje. W ubiegłym roku HVCC opracowało platformę cyfrową specjalnie dla statków żeglugi śródlądowej, która centralnie koordynuje zawinięcia statków, trasy w porcie, przydział miejsc do cumowania i obsługę terminali.

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 41,90 $ baryłka  0,36% 18:54
 Cyna 18055,00 $ tona 0,32% 23 wrz
 Cynk 2422,00 $ tona -2,02% 23 wrz
 Aluminium 1718,00 $ tona -1,49% 23 wrz
 Pallad 2215,60 $ uncja  -1,23% 18:53
 Platyna 840,60 $ uncja  -0,30% 18:54
 Srebro 23,08 $ uncja  -0,65% 18:55
 Złoto 1865,65 $ uncja  -0,33% 18:55
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.