Duński A.P. Moller-Maersk, czołowy przewoźnik kontenerów, poinformował w środę, że od września przestanie przyjmować dostawy odpadów stałych kierowanych do Chin i Hongkongu.
- 20 lipca wysłaliśmy informację dla klientów, że od 1 września 2020 r. Maersk wstrzyma przyjmowanie odpadów stałych do miejsc docelowych w Chinach kontynentalnych i Hongkongu - podała firma w oświadczeniu.
Chiny rozpoczęły zaostrzanie ograniczeń dotyczących złomu w ramach kampanii środowiskowej w 2017 roku i planują zmniejszyć import odpadów stałych do zera do końca 2020 roku.
Maersk powiedział w oświadczeniu przesłanym Reutersowi e-mailem, że jego polityka będzie dotyczyć wszystkich stałych materiałów odpadowych, w tym makulatury, złomu, zużytych tworzyw sztucznych, odpadów tekstylnych i odpadów chemicznych.
- Ma to na celu pełne spełnienie wymagań rządowych Chińskiej Republiki Ludowej w zakresie zerowego importu odpadów stałych od 2021 r. - powiedział Maersk.
Według Institute of Scrap Recycling Industries Chiny były niegdyś największym na świecie importerem złomu, odpowiadając za 27% światowego importu złomu i odpadów w 2016 roku.
Niemiecka linia żeglugowa kontenerowa Hapag-Lloyd i MSC Mediterranean Shipping Company podjęły podobne kroki przed wprowadzeniem chińskiego zakazu odpadów.
Chiny od tego miesiąca zaczęły zezwalać na import wysokiej jakości złomu miedzi i aluminium spełniającego nowe standardy. Wysyłki w ramach tego programu nie rozpoczęły się jednak, ponieważ Chiny nie sfinalizowały informacji na temat sposobu importu tych materiałów ani nie nadały im kodów celnych.
- Kiedy chiński kod celny HS (System Zharmonizowany) i powiązany proces importu będą gotowe do wdrożenia, otworzymy również akceptację dla nowego towaru zgodnie z przepisami rządowymi - powiedział Maersk.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych