Firma Sea Machines z siedzibą w Bostonie twierdzi, że zebrała 15 milionów dolarów przy znaczącym udziale Huntington Ingalls Industries (HII), czołowego amerykańskiego producenta statków wojskowych.
Założone w 2015 roku Sea Machines stało się wiodącą firmą w Stanach Zjednoczonych w dziedzinie technologii autonomicznych statków i obecnie dostarcza oprogramowanie autonomiczne klientom komercyjnym, rekreacyjnym i rządowym na całym świecie. Ich komercyjna, gotowa technologia może wspierać zdalnie sterowane lub w pełni autonomiczne dowodzenie statkami.
Sea Machines powiedział, że inwestycja jest jedną z największych rund przedsięwzięcia dla firmy zaawansowanej technologicznie obsługującej przemysł morski. Pod koniec 2018 roku firma zebrała 10 milionów dolarów w rundzie finansowania serii A.
Huntington Ingalls określił partnerstwo jako strategiczną inwestycję kapitałową, która pomoże jej rozwinąć się w branży autonomicznych i bezzałogowych systemów morskich.
- Ta inwestycja jest wyrazem naszego zaangażowania w zaawansowane innowacje i kompetencje na rynku systemów bezzałogowych - powiedział Andy Green, wiceprezes wykonawczy i prezes ds. rozwiązań technicznych w HII. - Sea Machines robi znaczące postępy w branży bezzałogowych statków nawodnych (USV). Chcemy inwestować w ich rozwój i nadal tworzyć komplementarne partnerstwa w tej kluczowej dziedzinie.
Autonomiczne systemy Sea Machines pomagają zwiększyć produktywność operacji statków, przyjmując aktywną percepcję i obowiązki nawigacyjne. System Sea Machines pracuje pod dowództwem człowieka, a przejmując długotrwałe i często powtarzalne zadania kontrolne zwiększa przewidywalność i precyzję operacji, jednocześnie zmniejszając ryzyko wypadków - wyjaśnia firma. Technologia umożliwia również nowe możliwości na wodzie, takie jak dowodzenie zdalnymi statkami morskimi z lądu.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza