• <
PZT_980x120_gif_2020

DSME i Port Rotterdam połączyły siły nad stworzeniem inteligentnego interfejsu dla statków i portów

Strona główna Porty, logistyka DSME i Port Rotterdam połączyły siły nad stworzeniem inteligentnego interfejsu dla statków i portów
DSME i Port Rotterdam połączyły siły nad stworzeniem inteligentnego interfejsu dla statków i portów - GospodarkaMorska.pl

PMK

21.07.2020

Południowokoreański stoczniowiec Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) połączy siły z holenderskim zarządem portu w Rotterdamie (PoR), aby opracować interfejs między inteligentnym statkiem a inteligentnym portem.

20 lipca DSME podpisało „wyłączną i strategiczną umowę ramową o współpracy” z PoR w celu prowadzenia badań i rozwoju projektów w obszarze inteligentnych statków i inteligentnych portów na najbliższe trzy lata.

Będąc największym portem morskim Europy, port w Rotterdamie jest uznawany za najbardziej zautomatyzowany i zdigitalizowany port na całym świecie, a ostatnio Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oceniła go jako najlepszego gracza wśród światowych portów morskich w zakresie automatyzacji terminali, cyfryzacji i gotowości do obsługi inteligentnych i automatycznych jednostek. W szczególności PoR jest jedynym, który zwiększył wydajność operacyjną o 30 procent pomimo niedawnego wpływu COVID-19, przyciągając uwagę globalnego rynku inteligentnych portów.

W szczególności DSME i władze portowe zgodziły się współpracować w zakresie rozwoju standardów komunikacji dla inteligentnych statków i inteligentnych portów; rozwoju cyfrowego  interfejsu między statkiem a portem; testy interfejsu informacji dynamicznej portu i statku oraz modelowania i oceny kluczowych parametrów rejsu.

Dzięki tej wspólnej współpracy obie organizacje planują przygotować inteligentne statki odpowiednie dla inteligentnych portów i zawczasu zdominować nadchodzący globalny rynek statków zdalnie sterowanych i autonomicznych.

Ponadto zgodzili się pracować nad osiągnięciem wspólnego celu w zakresie zdigitalizowanej i pozbawionej dwutlenku węgla żeglugi, która spełnia przyszłe wymagania klientów i globalne przepisy dotyczące ochrony środowiska.

- Ta strategiczna współpraca nie będzie ograniczać się jedynie do opracowywania nowych technologii, ale także do ich gruntownej weryfikacji, aby można je było zastosować na statkach - powiedzieli przedstawiciele DSME.

DSME podpisało 8 lipca umowę o współpracy w zakresie badań i rozwoju inteligentnych statków opartych na cyfrowych bliźniaczach i inteligentnych systemów portowych z Busan Port Authority (BPA) i Busan Industrial Institute of Industry, Science & Technology Planning (BISTEP).

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 42,25 $ baryłka  1,00% 15:54
 Cyna 17080,00 $ tona -1,70% 25 wrz
 Cynk 2365,00 $ tona -0,59% 25 wrz
 Aluminium 1708,00 $ tona 0,65% 25 wrz
 Pallad 2267,05 $ uncja  1,65% 15:52
 Platyna 877,60 $ uncja  4,28% 15:54
 Srebro 23,36 $ uncja  1,65% 15:54
 Złoto 1873,45 $ uncja  0,50% 15:54
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.