Norweska firma transportowa The Fjords odebrała swój drugi całkowicie elektryczny statek pasażerski, Legacy of The Fjords.
Nowa jednostka, który pierwotnie miała zostać dostarczona w lipcu 2019 roku, dołączy do jego siostrzanych statków, Vision of The Fjords i Future of The Fjords, działających na zachodnim wybrzeżu Norwegii.
Według Johna Vonli, dyrektora zarządzającego The Fjords, dostawa Legacy of The Fjords stanowi ważny kamień milowy dla firmy.
- Naszą misją było dzielenie się doświadczeniami The Fjords z jak największą liczbą osób przy jednoczesnym zmniejszeniu naszego wpływu na delikatny ekosystem – powiedział. - Dzięki obecnie działającym trzem statkom zasilanym czystą energią elektryczną możemy jednocześnie powitać nawet 1200 gości, aby cieszyć się wyjątkowymi wrażeniami bez narażania środowiska – dodał.
Podobnie jak siostrzany statek Future of The Fjords, Legacy of The Fjords został zaprojektowany i zbudowany przez norweską stocznię Brødrene Aa, z kadłubem, który przypomina zygzakowate górskie ścieżki, które można zobaczyć z jej przestronnych pokładów. Oba statki są całkowicie elektrycznymi katamaranami z włókna węglowego, oferującymi całkowicie bezemisyjny transport dla maksymalnie 400 pasażerów trasą fiordową wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO między Flåm a Gudvangen.
Vonli zauważa, że układ napędowy Servogear Ecoflow na pokładzie Legacy of the Fjords to nie tylko rozwiązanie zeroemisyjne, ale także poprawia wrażenia pasażerów.
- W przeciwieństwie do głośnych silników Diesla, które emitują spaliny, całkowicie elektryczne silniki w Legacy of the Fjords są ekologiczne i ciche – wyjaśnił. Pasażerowie mogą teraz bez wysiłku szybować po wodzie i zbliżać się do natury bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – dodał.
Legacy of the Fjords zawiera pewne udoskonalenia - pasażerowie mogą wejść na pokład lub wyjść z portu lub z prawej burty. Ponadto na statku jest miejsce na trzy dedykowane strefy konferencyjne, każda wyposażona w projektory, ekrany i systemy audio.
Statek o wartości 130 milionów NOK napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 450 kW, umożliwiającymi prędkość przelotową 16 węzłów. Wraz z Brødrene Aa firma opracowała stację ładowania o nazwie Power Dock, 40-metrową pływającą stację ładowania z włókna szklanego w Gudvangen. Stacja mieści pakiet akumulatorów 2,4 MWh, co pozwala na stabilny, wydajny i ekonomiczny czas ładowania około 20 minut. Dok przechowuje również materiały eksploatacyjne, paliwo do statków siostrzanych i umożliwia rozładowanie czarnej wody w celu uzdatnienia na lądzie.
Legacy of the Fjords ma rozpocząć działalność 17 lipca, przewożąc pasażerów między Flåm i Nærøyfjorden. The Fjords obsługują flotę siedmiu statków na norweskich fiordach Nærøyfjord, Sognefjord, Hjørundfjord Geirangerfjord i Lysefjord.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych