• <
PZT_980x120_gif_2020

Norweski armator odebrał drugi wycieczkowiec zasilany w pełni energią elektryczną

Strona główna Porty, logistyka Norweski armator odebrał drugi wycieczkowiec zasilany w pełni energią elektryczną
Norweski armator odebrał drugi wycieczkowiec zasilany w pełni energią elektryczną - GospodarkaMorska.pl

PMK

14.07.2020

Norweska firma transportowa The Fjords odebrała swój drugi całkowicie elektryczny statek pasażerski, Legacy of The Fjords.

Nowa jednostka, który pierwotnie miała zostać dostarczona w lipcu 2019 roku, dołączy do jego siostrzanych statków, Vision of The Fjords i Future of The Fjords, działających na zachodnim wybrzeżu Norwegii.

Według Johna Vonli, dyrektora zarządzającego The Fjords, dostawa Legacy of The Fjords stanowi ważny kamień milowy dla firmy.

- Naszą misją było dzielenie się doświadczeniami The Fjords z jak największą liczbą osób przy jednoczesnym zmniejszeniu naszego wpływu na delikatny ekosystem – powiedział. - Dzięki obecnie działającym trzem statkom zasilanym czystą energią elektryczną możemy jednocześnie powitać nawet 1200 gości, aby cieszyć się wyjątkowymi wrażeniami bez narażania środowiska – dodał.

Podobnie jak siostrzany statek Future of The Fjords, Legacy of The Fjords został zaprojektowany i zbudowany przez norweską stocznię Brødrene Aa, z kadłubem, który przypomina zygzakowate górskie ścieżki, które można zobaczyć z jej przestronnych pokładów. Oba statki są całkowicie elektrycznymi katamaranami z włókna węglowego, oferującymi całkowicie bezemisyjny transport dla maksymalnie 400 pasażerów trasą fiordową wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO między Flåm a Gudvangen.

Vonli zauważa, że ​​układ napędowy Servogear Ecoflow na pokładzie Legacy of the Fjords to nie tylko rozwiązanie zeroemisyjne, ale także poprawia wrażenia pasażerów.

- W przeciwieństwie do głośnych silników Diesla, które emitują spaliny, całkowicie elektryczne silniki w Legacy of the Fjords są ekologiczne i ciche – wyjaśnił. Pasażerowie mogą teraz bez wysiłku szybować po wodzie i zbliżać się do natury bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – dodał.

Legacy of the Fjords zawiera pewne udoskonalenia - pasażerowie mogą wejść na pokład lub wyjść z portu lub z prawej burty. Ponadto na statku jest miejsce na trzy dedykowane strefy konferencyjne, każda wyposażona w projektory, ekrany i systemy audio.

Statek o wartości 130 milionów NOK napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 450 kW, umożliwiającymi prędkość przelotową 16 węzłów. Wraz z Brødrene Aa firma opracowała stację ładowania o nazwie Power Dock, 40-metrową pływającą stację ładowania z włókna szklanego w Gudvangen. Stacja mieści pakiet akumulatorów 2,4 MWh, co pozwala na stabilny, wydajny i ekonomiczny czas ładowania około 20 minut. Dok przechowuje również materiały eksploatacyjne, paliwo do statków siostrzanych i umożliwia rozładowanie czarnej wody w celu uzdatnienia na lądzie.

Legacy of the Fjords ma rozpocząć działalność 17 lipca, przewożąc pasażerów między Flåm i Nærøyfjorden. The Fjords obsługują flotę siedmiu statków na norweskich fiordach Nærøyfjord, Sognefjord, Hjørundfjord Geirangerfjord i Lysefjord.

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.