• <
PZT_980x120_gif_2020

Azjatyckie miasta wciąż największymi centrami transportu morskiego na świecie

Strona główna Porty, logistyka Azjatyckie miasta wciąż największymi centrami transportu morskiego na świecie
Azjatyckie miasta wciąż największymi centrami transportu morskiego na świecie - GospodarkaMorska.pl

PMK

14.07.2020

Nowy indeks pokazuje, że Singapur utrzymał pozycję najważniejszego węzła żeglugowego w regionie Azji i Pacyfiku, zajmując pierwsze miejsce od siedmiu kolejnych lat.

Indeks Baltic Xinhua-Baltic International Shipping Center Development (ISCD) został opublikowany przez Baltic Exchange we współpracy z chińską państwową agencją informacyjną Xinhua. Indeks, w siódmej edycji, zapewnia niezależny ranking wyników największych miast na świecie, które oferują usługi portowe i spedycyjne.

Na podstawie obiektywnych czynników, w tym przepustowości portów i infrastruktury; zakresu profesjonalnych usług wsparcia morskiego; a także ogólngo otoczenia biznesowego, najnowszy raport pokazuje, że pięć największych międzynarodowych centrów wysyłkowych pozostaje takich samych jak w 2019 r. Singapur zajął pierwsze miejsce siódmy rok z rzędu, przed Londynem, Szanghajem, Hongkongiem i Dubajem.

Jak wyjaśniono, Singapur ponownie zajął pierwsze miejsce dzięki swojemu położeniu geograficznemu, ekosystemowi przemysłu żeglugowego i dobrej polityce rządu.

Londyn, z wysokiej jakości finansowaniem transportu, ubezpieczeniom i usługom prawnym, wrócił na drugie miejsce po spadku na trzecie miejsce w 2018 i 2019 r. Londyn i Dubaj to jedyne 5 największych międzynarodowych centrów wysyłkowych poza Azją.

Ponadto indeks pokazał stały wzrost liczby lokalizacji na Bliskim Wschodzie i w basenie Morza Śródziemnego na czele z Dubajem, jako najważniejszym węzłem żeglugowym na Bliskim Wschodzie.

Indeks Baltic Xinhua-Baltic International Shipping Center Development (ISCD) został opublikowany przez Baltic Exchange we współpracy z chińską państwową agencją informacyjną Xinhua.

Jako największy port pod względem przepustowości kontenerów, Szanghaj odnotowuje stałą poprawę infrastruktury portowej i poziomu usług przewozowych. Obiekt po raz pierwszy awansował do pierwszej trójki. Hongkong spadł na czwarte miejsce głównie ze względu na spadek przeładunków i spadek pozycji w porównaniu do innych centrów w takich obszarach, jak pośrednictwo statków, ubezpieczenia i usługi prawne.

Rotterdam i Hamburg również utrzymały swoje pozycje od 2018 roku, zajmując odpowiednio szóste i siódme miejsce. Korzystając z poprawy otoczenia biznesowego, Ateny wzrosły ​​ósmej pozycji. 

- Chociaż raport ten odzwierciedla świat sprzed COVID 19, lokalizacje, które nadal wykorzystują swoje mocne strony, są w stanie przekazać jasną wizję przyszłości i zdywersyfikować się poza fizycznym centrum portów, będą tymi, które mogą odnieść sukces w przyszłość - powiedział Mark Jackson, dyrektor naczelny Baltic Exchange.

- Ta dobra wiadomość pojawia się w czasie kyzysu COVID-19. Prawdziwym testem będzie powrót do świata wstrząśniętego tym bezprecedensowym kryzysem - powiedział Quah Ley Hoon, dyrektor naczelny ds. gospodarki morskiej i portów Singapuru.

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 42,94 $ baryłka  0,30% 02:57
 Cyna 18343,00 $ tona 0,65% 15 paź
 Cynk 2397,00 $ tona -0,04% 15 paź
 Aluminium 1824,00 $ tona -0,65% 15 paź
 Pallad 2351,10 $ uncja  0,55% 02:12
 Platyna 867,00 $ uncja  0,16% 02:57
 Srebro 24,33 $ uncja  0,16% 02:58
 Złoto 1903,90 $ uncja  0,06% 02:58
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.