Chińska stocznia Hudong-Zhonghua ma dostarczyć kolejny gazowiec LNG, który będzie obsługiwał projekt Jamał w Arktyce. Hudong powiedział w oświadczeniu, że LNG Phecda o pojemności 174 000 m3 opuścił stocznię w Szanghaju 3 lipca.
Stocznia chińska zauważyła, że napotkała wiele trudności podczas budowy statków z powodu pandemii Covid-19, która dotknęła cały przemysł. Stocznia spodziewa się dostarczyć statek wkrótce po zakończeniu testów.
LNG Phecda jest trzecim z serii czterech statków poświęconych Jamałowi zamówionych przez japoński Mitsui O.S.K. Linie i chińskie COSCO Shipping w Hudong.
Każdy ze statków o długości 290 metrów jest wyposażony w dwupaliwowe silniki WinGD i system zabezpieczający ładunek GTT.
Te gazowce nie będą bezpośrednio ładować schłodzonego paliwa do 16,5 mtpa instalacji LNG w rosyjskiej Arktyce.
Zabiorą przeładowany LNG w europejskich terminalach, wcześniej dostarczanych przez przewoźników klasy lodowej, w celu dalszej dystrybucji głównie do Azji.
Dla przypomnienia Hudong powiedział niedawno, że finalizuje prace nad czwartym jamalskim gazowcem LNG - Megrez.
Stocznia dostarczyła pierwszego gazowiec z tej partii, LNG Dubhe, w październiku 2019 roku, a następnie drugi statek, LNG Merak, na początku tego roku.
Niedawno w chińskiej stoczni odbyła się ceremonia położenia stępki pod nowy gazowiec o powierzchni 174 000 m3. Jednostkę za
Według danych VesselsValue chiński stocznia ma obecnie w portfelu zamówień 17 dużych gazowców LNG, w tym dwa przeznaczone dla projektu Jamał LNG.
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii