• <
bulk_cargo_port_szczecin

Baleària połączy siły z Global Ports Holding nad budową nowego terminalu pasażerskiego w Walencji

PMK

07.07.2020 12:00
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Baleària połączy siły z Global Ports Holding nad budową nowego terminalu pasażerskiego w Walencji

Partnerzy portalu

Baleària połączy siły z Global Ports Holding nad budową nowego terminalu pasażerskiego w Walencji - GospodarkaMorska.pl

Hiszpański operator promowy Baleària złożył ofertę na budowę i eksploatację nowego terminalu pasażerskiego w porcie w Walencji, przy wsparciu operatora terminalu wycieczkowego Global Ports Holding (GPH).

Zgodnie z długoterminową umową między Balearią a GPH, GPH zarządzałaby wyłącznie operacjami nowego terminalu rejsowego, a Baleària - firma żeglugowa numer jeden w Porcie Walencji pod względem liczby pasażerów i ładunków - zapewniałaby niezbędną wiedzę fachową na rozwój i eksploatację obiektu.

Projekt Smart Terminal, który zachowa historyczne budynki byłego Związku Marynarki Wojennej Levante, ma być punktem odniesienia dla zrównoważonego rozwoju poprzez zastosowanie „najbardziej wydajnych technologii o najmniejszym wpływie na środowisko”.

Będzie on zlokalizowany między molo Poniente i molo Espigón del Turia - o powierzchni około 100 000 metrów kwadratowych, zajmowanej wcześniej przez stocznię Unión Naval de Valencia. Koncesja zostanie udzielona na okres 35 lat, z możliwością przedłużenia do 50 lat.

Nowy terminal ma obsługiwać ruch statków wycieczkowych, regularne linie między Balearami a Algierią, a także ruch ro-ro. Oczekuje się, że terminal będzie mógł pomieścić dwa statki wycieczkowe tego samego dnia, jeden w systemie portu bazowego i drugi w tranzycie, oraz dwa statki pasażerskie typu ro-ro.

W tym celu terminal będzie miał co najmniej cztery miejsca do cumowania, co pozwoli przynajmniej jednemu z nich na przyjęcie statku wycieczkowego o długości 360 metrów i drugiego statku wycieczkowego o długości co najmniej 250 metrów.

Wszystkie miejsca do cumowania muszą być wyposażone w sieć zasilania statków.

Zgodnie z informacją terminal byłby w 100% samowystarczalny pod względem energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii - fotowoltaiki, wiatru, odnawialnego wodoru i biopaliw - i przetwarzałby wszystkie wytwarzane odpady.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.