• <
PZT_980x120_gif_2020

Baleària połączy siły z Global Ports Holding nad budową nowego terminalu pasażerskiego w Walencji

Strona główna Porty, logistyka Baleària połączy siły z Global Ports Holding nad budową nowego terminalu pasażerskiego w Walencji
Baleària połączy siły z Global Ports Holding nad budową nowego terminalu pasażerskiego w Walencji - GospodarkaMorska.pl

PMK

07.07.2020

Hiszpański operator promowy Baleària złożył ofertę na budowę i eksploatację nowego terminalu pasażerskiego w porcie w Walencji, przy wsparciu operatora terminalu wycieczkowego Global Ports Holding (GPH).

Zgodnie z długoterminową umową między Balearią a GPH, GPH zarządzałaby wyłącznie operacjami nowego terminalu rejsowego, a Baleària - firma żeglugowa numer jeden w Porcie Walencji pod względem liczby pasażerów i ładunków - zapewniałaby niezbędną wiedzę fachową na rozwój i eksploatację obiektu.

Projekt Smart Terminal, który zachowa historyczne budynki byłego Związku Marynarki Wojennej Levante, ma być punktem odniesienia dla zrównoważonego rozwoju poprzez zastosowanie „najbardziej wydajnych technologii o najmniejszym wpływie na środowisko”.

Będzie on zlokalizowany między molo Poniente i molo Espigón del Turia - o powierzchni około 100 000 metrów kwadratowych, zajmowanej wcześniej przez stocznię Unión Naval de Valencia. Koncesja zostanie udzielona na okres 35 lat, z możliwością przedłużenia do 50 lat.

Nowy terminal ma obsługiwać ruch statków wycieczkowych, regularne linie między Balearami a Algierią, a także ruch ro-ro. Oczekuje się, że terminal będzie mógł pomieścić dwa statki wycieczkowe tego samego dnia, jeden w systemie portu bazowego i drugi w tranzycie, oraz dwa statki pasażerskie typu ro-ro.

W tym celu terminal będzie miał co najmniej cztery miejsca do cumowania, co pozwoli przynajmniej jednemu z nich na przyjęcie statku wycieczkowego o długości 360 metrów i drugiego statku wycieczkowego o długości co najmniej 250 metrów.

Wszystkie miejsca do cumowania muszą być wyposażone w sieć zasilania statków.

Zgodnie z informacją terminal byłby w 100% samowystarczalny pod względem energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii - fotowoltaiki, wiatru, odnawialnego wodoru i biopaliw - i przetwarzałby wszystkie wytwarzane odpady.

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.