• <
PZT_980x120_gif_2020

Wärtsilä przeprowadzi pełny test silnika napędzanego amoniakiem

Strona główna Porty, logistyka Wärtsilä przeprowadzi pełny test silnika napędzanego amoniakiem
Wärtsilä przeprowadzi pełny test silnika napędzanego amoniakiem - GospodarkaMorska.pl

PMK

02.07.2020

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä przeprowadzi pierwsze na świecie długoterminowe testy paliwa amoniakowego w czterosuwowym silniku spalinowym.

Projekt, który jest możliwy dzięki dotacji w wysokości ponad 2 milionów USD od Norweskiej Rady ds. Badań Naukowych w ramach programu DEMO 2000, opiera się na wcześniejszych badaniach Wärtsilä nad amoniakiem jako potencjalnym paliwem, które mogą pomóc przemysłowi żeglugowemu w zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych.

– To świetny przykład ilustrujący znaczenie dedykowanych badań i rozwoju w dziedzinie ropy. Projekt DEMO 2000 jest kolejnym krokiem do osiągnięcia naszych ambitnych celów klimatycznych, a także jest zgodny z naszą niedawno opublikowaną strategią wodorową. Musimy opracowywać i wykorzystywać nowe technologie zmniejszające emisje - powiedziała Tina Bru, norweska minister ds. ropy naftowej i energii.

Amoniak to obiecujące paliwo alternatywne, które ma pomóc w dekarbonizacji przemysłu żeglugowego zgodnie ze wstępną strategią Międzynarodowej Organizacji Morskiej polegającą na zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych z żeglugi oceanicznej o co najmniej 50 procent do 2050 r. Podczas gdy amoniak jest obecnie pozyskiwany głównie ze źródeł kopalnych, jego ślad węglowy można niemal całkowicie wyeliminować, jeśli jest wytwarzany przy użyciu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.

W marcu Wärtsilä ogłosiła, że po obiecujących wstępnych wynikach będzie kontynuować testy paliwa amoniakowego. Ostatecznie Wärtsilä dąży do opracowania kompletnego rozwiązania paliwowego z amoniakiem, obejmującego silniki, zapasy paliwa i magazynowanie.

W celu przeprowadzenia pełnego testu Wärtsilä ściśle współpracuje z Knutsen OAS Shipping AS i Repsol. Ogniwa paliwowe napędzane amoniakiem zostaną przetestowane na statku dostawczym Eidesvik Offshore należącym do Viking Energy.

Oczekuje się, że projekt rozpocznie się w Norwegii w pierwszym kwartale 2021 r.

- Jesteśmy bardzo podekscytowani dalszym rozwojem i zrozumieniem właściwości spalania amoniaku jako paliwa wolnego od węgla w jednym z naszych silników wielopaliwowych - powiedział Egil Hystad, dyrektor generalny ds. innowacji rynkowych w firmie Wärtsilä Marine Business.

- Systemy magazynowania i zaopatrzenia w amoniak zostaną zaprojektowane i opracowane dla maksymalnego bezpieczeństwa osobistego, równolegle z opracowanym Systemem Przetwarzania Paliwa Paliwowego w ramach unijnego projektu ShipFC. Ten projekt jest koordynowany przez NCE Maritime CleanTech i obejmuje ogniwo paliwowe napędzane amoniakiem, które zostanie przetestowane na morskim statku dostawczym Eidesvik - dodał Hystad.

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.