• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Ocean Alliance przejął większość udziałów na szlaku Azja-Europa

PMK

01.07.2020 22:52
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Ocean Alliance przejął większość udziałów na szlaku Azja-Europa

Partnerzy portalu

Ocean Alliance przejął większość udziałów na szlaku Azja-Europa - GospodarkaMorska.pl

Ocean Alliance wyprzedził sojusz 2M, obejmując wiodącą pozycję rynkową na europejsko-azjatyckim szlaku, w dodatku do dominującej pozycji w transporcie transpacyficznym.

Sojusz CMA CGM, Cosco (w tym OOCL) i Evergreen nie podążył za rywalami z sojuszy 2M i THE Alliance (THEA), którzy podjęli decyzję o zawieszeniu pętli Azji i Europy Północnej do października. Ocean Alliance zwiększył swój udział w podaży do 39% z 37% rocznie rok temu, według danych Alphaliner.

Udział w rynku pod względem zdolności oferowanych przez partnerów 2M Maersk i MSC utrzymuje się na poziomie 37%, podczas gdy grupa THEA (Hapag-Lloyd, ONE, Yang Ming i HMM) spadła o dwa punkty procentowe, do 23%.

Konsultant powiedział, że całkowita zdolność przewozowa statków w Azji i Europie była „wciąż znacznie poniżej poziomów sprzed Covid-19”, na poziomie 361 100 teu na dzień 1 czerwca, o 17,1% mniej niż przed rokiem.

Zdolności THEA i 2M na szlaku Azja-Europa są odpowiednio o 22,7% i 18% niższe niż w ubiegłym roku z powodu zawieszenia usług w odpowiedzi na Covid-19.

- Ocean Alliance nie zawiesił ani jednej usługi i unieważnił jedynie indywidualne rejsy, aby ograniczyć przepustowość - powiedział Alphaliner.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.