• <
PZT_980x120_gif_2020

Ocean Alliance przejął większość udziałów na szlaku Azja-Europa

Strona główna Porty, logistyka Ocean Alliance przejął większość udziałów na szlaku Azja-Europa
Ocean Alliance przejął większość udziałów na szlaku Azja-Europa - GospodarkaMorska.pl

PMK

01.07.2020

Ocean Alliance wyprzedził sojusz 2M, obejmując wiodącą pozycję rynkową na europejsko-azjatyckim szlaku, w dodatku do dominującej pozycji w transporcie transpacyficznym.

Sojusz CMA CGM, Cosco (w tym OOCL) i Evergreen nie podążył za rywalami z sojuszy 2M i THE Alliance (THEA), którzy podjęli decyzję o zawieszeniu pętli Azji i Europy Północnej do października. Ocean Alliance zwiększył swój udział w podaży do 39% z 37% rocznie rok temu, według danych Alphaliner.

Udział w rynku pod względem zdolności oferowanych przez partnerów 2M Maersk i MSC utrzymuje się na poziomie 37%, podczas gdy grupa THEA (Hapag-Lloyd, ONE, Yang Ming i HMM) spadła o dwa punkty procentowe, do 23%.

Konsultant powiedział, że całkowita zdolność przewozowa statków w Azji i Europie była „wciąż znacznie poniżej poziomów sprzed Covid-19”, na poziomie 361 100 teu na dzień 1 czerwca, o 17,1% mniej niż przed rokiem.

Zdolności THEA i 2M na szlaku Azja-Europa są odpowiednio o 22,7% i 18% niższe niż w ubiegłym roku z powodu zawieszenia usług w odpowiedzi na Covid-19.

- Ocean Alliance nie zawiesił ani jednej usługi i unieważnił jedynie indywidualne rejsy, aby ograniczyć przepustowość - powiedział Alphaliner.

port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.