Paweł Kuś
Zarząd portu w Göteborgu połączył siły z rodzimymi firmami Göteborg Energi, Nordion Energi, Preem, St1, Renova w projekcie mającym na celu opracowanie wspólnej infrastruktury do transportu skroplonego dwutlenku węgla wydobywanego z wykorzystaniem technologii wychwytywania i składowania węgla.
Wychwytywanie i magazynowanie węgla polega na wychwytywaniu węgla i skraplaniu go pod ciśnieniem. Można go następnie przechowywać głęboko pod ziemią, w wielu przypadkach pod dnem morskim, co zmniejsza emisje gazów cieplarnianych do atmosfery.
W ramach projektu o nazwie CinfraCap strony przeanalizują najskuteczniejszy sposób podejścia do przemysłowego systemu logistycznego wymaganego do obsługi CCS.
Chodzi o to, aby przedstawić konkretne propozycje zoptymalizowanej infrastruktury i połączyć ją z innymi projektami CCS, takimi jak Preem CCS, ZEROC i Northern Lights, powiedział organ zarządzający portem. Gdy infrastruktura jest już na miejscu, jej celem jest system o otwartym dostępie, poszerzający potencjalną bazę użytkowników.
Strony podpisały umowę o współpracy, a inicjatywa klimatyczna Szwedzkiej Agencji Energetycznej - Industrial Evolution (Industriklivet) - zgodziła się pokryć połowę kosztów finansowania prestiżu, który jest prowadzony przez firmę konsultingową COWI.
Badanie wstępne, które rozpoczęło się w tym miesiącu, będzie koncentrować się na sposobach optymalnego zbierania wychwyconego węgla z każdej firmy, transportu go do portu, przechowywania pośredniego przed załadunkiem, zabezpieczenia pozwoleń, identyfikacji ryzyka i prezentacji modelu biznesowego
- Oczekujemy, że będziemy w stanie przetransportować dwa miliony ton wychwyconego dwutlenku węgla rocznie z naszego nabrzeża i aby to zrobić, musimy mieć wydajną infrastrukturę - powiedział Elvir Dzanic, dyrektor zarządzający portu w Göteborgu.
- Ostatecznym celem jest dzielenie się naszym doświadczeniem i modelem biznesowym wychwytywania dwutlenku węgla z resztą Szwecji i świata. Łączymy siły z innymi partnerami, aby zapewnić niezbędne zasoby, aby szybko zmniejszyć wpływ firm na klimat i przyczynić się do zrównoważonej przyszłości - powiedział Karin Lundqvist, programista firmy Preem AB.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,84 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 21298,00 $ | tona | -0,56% | 14 sty |
Cynk | 2716,00 $ | tona | -1,27% | 14 sty |
Aluminium | 2010,00 $ | tona | 0,05% | 14 sty |
Pallad | 2391,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1078,70 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 24,82 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1827,85 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |