Rohlig Suus Logistics, jako jeden z dwóch operatorów na rynku polskim, uruchomił nowe połączenie kolejowe, które umożliwia przewóz towarów w kontenerach między Gliwicami a portami morskimi w Gdyni i Gdańsku.
Pociąg kursuje siedem razy w tygodniu i jednorazowo może przewieźć nawet 80 TEU. Jest to połączenie wahadłowe, z "konkurencyjnym czasem transportu" - zaznacza zarząd spółki. Ładunki ze Śląska do portów w Trójmieście, jak również w kierunku odwrotnym, dostarczane są w ciągu 14 godzin. Wykorzystanie transportu kolejowego, zwłaszcza w przypadku przewozu ciężkich kontenerów, pozwala ograniczyć koszty związane z dopłatami ponoszonymi w transporcie drogowym. Współpraca z przewoźnikami drogowymi pozwala zarazem na transport ładunków całokontenerowych w relacjach door to door.
- Nowe rozwiązanie uzupełnia oferowany przez nas transport morski i atrakcyjną alternatywą dla frachtu drogowego - mówi Iwetta Drewko-Bieńkowska, dyrektor ds. Frachtu Kolejowego w RSL. - Nasi klienci mogą optymalizować łańcuch dostaw zarówno pod kątem czasu, bezpieczeństwa przewozu, jak i kosztów transportu.
Jej zdaniem, w kontekście nadchodzących zmian, związanych z planowanym wprowadzeniem e-myta, wykorzystanie frachtu kolejowego umożliwi klientom operatora redukcję wydatków, które w przypadku transportu drogowego już od lipca wzrosną o wysokość nowych opłat.
Źródło:
www.wnp.pl
