Wiadomości

Umowne wyłączenia odpowiedzialności przewoźnika („contractual excepted perils”) – analiza w świetle prawa angielskiego Prawo, Polityka, Finanse

Umowne wyłączenia odpowiedzialności przewoźnika („contractual excepted perils”) – analiza w świetle prawa angielskiego

W ujęciu historycznym zobowiązanie przewoźnika morskiego do przewiezienia ładunku na podstawie konosamentu miało charakter zobowiązania absolutnego („absolute undertaking”). Jak to zostało ujęte przez sędziego Kelly (CB) w precedensie „Kay v Wheeler” (1867) LR 2 CP 302 – „The question we have to determine depends on the contract between the parties contained in the bill of lading. That, after stating that certain goods have been shipped in good order and condition, binds the defendants to deliver them in like good order and condition, except in four cases (…). The defendants have delivered the goods in a very different condition from that in which they received them and have therefore broken their contract”.

opublikowano: 2017-09-22
Interoceanmetal nowym partnerem Klastra Morskiego Pomorza Zachodniego Przemysł, Stocznie, Offshore

Interoceanmetal nowym partnerem Klastra Morskiego Pomorza Zachodniego

Do grona członków Klastra Morskiego Pomorza Zachodniego dołączył nowy partner – Interoceanmetal. To organizacja międzynarodowa o charakterze rządowym z siedzibą w Szczecinie. Porozumienie międzyrządowe o powołaniu Wspólnej Organizacji Interoceanmetal zostało podpisane 27 kwietnia 1987 roku i ratyfikowane przez Radę Państwa PRL 18 lutego 1988 roku. Aktualnie państwami sponsorującymi IOM są: Bułgaria, Czechy, Kuba, Polska, Rosja i Słowacja.

opublikowano: 2017-09-22

Najczęściej czytane

Zapisz się
na bezpłatny newsletter
gospodarkamorska.tv Facebook