12 stycznia w Energomontażu-Północ Gdynia odbył się załadunek konstrukcji przeznaczonej do instalacji typu SAL (Single Anchor Loading System), która trafi na pole wydobywcze Greater Stella. Klientem EPG jest norweska firma APL, która dostarcza na pole systemy załadunku ropy. Konstrukcja Energomontażu-Północ Gdynia zostanie zainstalowana na głębokości około 87 m.
System SAL powstał jako alternatywa dla systemu STL. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, iż może być stosowane na różnego typu podłożach, a także zapewnia bezpieczne przesyłanie ropy, nawet w zmiennych warunkach pogodowych spowodowanych np. silnym wiatrem lub dużym oblodzeniem. Podczas załadunku statek zacumowany jest do konstrukcji za pomocą stalowej liny, a wydobyte paliwo trafia do tankowca poprzez specjalny zestaw rurociągów.
Zleceniodawca - Advanced Production Loading (APL) to norweska firma inżynierska, specjalizująca się w dostarczaniu systemów załadunku I transferu dla platform wiertniczych I statków. W 2010 r. APL zostało częścią National Oilwell Varco. Pierwszy system STL firma zainstalowała w roku 1993 na polu Fulmar na Morzu Północnym.
Pole Greater Stella położone jest w brytyjskiej części Morza Północnego, składa się z czterech głównych ośrodków wiertniczych. Pole zostało odkryte w 1979 r., a jego głównym operatorem jest Itaka Energy.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza