JK
Vistal Gdynia zwodował kilka tygodni temu 120-metrowy kadłub pontonu przeznaczonego do układania kabli na dnie morskim. BoDo Constuctor jest najprawdopodobniej największą tego typu jednostką, która powstaje w Polsce.
Jednostka ma 120 metrów długości i 32 metry szerokości. BoDo Constructor odznaczał się będzie zaawansowanym wyposażeniem. Napędzać go będą 4 pędniki azymutalne o mocy 825 kW każdy. Statek będzie także wyposażony w system dynamicznego pozycjonowania jednostki DP1. Na pokładzie znajdzie się też moduł mieszkalny dla 50 pracowników offshore i niezbędne urządzenia do układania kabli na dnie morskim. BoDo Constructor ma być gotowy w II połowie 2016 roku.
Jednostka w tej chwili znajduje się w Stoczni Poltramp Yard, gdzie trwają prace wyposażeniowe przy nabrzeżu stoczni w Świnoujściu. Dodajmy, że budowana jest na zlecenie niemieckiej firmy Bohlen&Doyen GmbH, specjalizującej się w pracach offshorowych (między innymi układanie kabli) w obszarze Morza Północnego i Bałtyku, przez polską Stocznię Poltramp Yard.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries