pc
Rząd konsekwentnie realizuje program inwestycyjny w gospodarkę morską – powiedział w piątek w Szczecinie wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski. Podkreślił, że rząd uczynił ją jednym filarów polityki gospodarczej.
Jak powiedział dziennikarzom Witkowski, "po latach zastoju i odwracania się od morza PiS i rząd konsekwentnie odbudowuje potencjał stoczniowy, dostępność do polskich portów, wpiera rybołówstwo oraz te strategiczne i kluczowe projekty, jak np. przekop przez Mierzeję Wiślaną i budowę Portu Centralnego w Gdańsku, które zwiększą potencjał państwa polskiego na Bałtyku".
"Skala wielomiliardowych inwestycji finansowanych nie tylko z funduszy unijnych, ale przede wszystkim z budżetu państwa, czyli skierowanie strumienia pieniędzy rządowych na gospodarkę morską świadczy o tym, że to nie są czcze słowa" – podkreślał Witkowski.
"Rząd PiS konsekwentnie realizuje program inwestycyjny w gospodarkę morską, którą uczynił jedną z gałęzi i filarów swojej polityki gospodarczej" – mówił.
Zdaniem wojewody zachodniopomorskiego Tomasza Hinca ostatni rok był świetnym dla gospodarki morskiej na Pomorzu Zachodnim.
"To jest rekordowy rok dla szczecińskiego portu, jeśli chodzi o przeładunki i inwestycje. To jest wreszcie pierwszy po wielu latach świetny rok dla Polskiej Żeglugi Morskiej z bardzo dobrym wynikiem finansowym z ponad stumilionowym zyskiem. To jest świetny rok dla urzędu morskiego, który przygotowuje i wdraża inwestycje za ponad 1,7 mld zł" – wyliczał Hinc.
Uczestnicy konferencji wymieniali także m.in. pogłębienie do 12,5 m toru wodnego ze Świnoujścia do Szczecina. Za miesiąc ma być znany wykonawca inwestycji. Jak wielokrotnie podkreślali przedstawiciele branży morskiej, pogłębienie toru poprawi możliwości przeładunkowe szczecińskiego portu
Z kolei poseł PiS Krzysztof Zaremba odniósł się do kwestii budowy w Stoczni Szczecińskiej promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
"Budowa promu trwa. Zasadniczą jej częścią jest wykonanie projektów technicznego i wykonawczego; ten proces dobiega końca. Po tym można przystąpić do zamawiania części, blach, cięcia itd. To jest cały proces technologiczny" – powiedział Zaremba.
"Pytanie o termin, to jest pytanie do stoczni i do inwestora. Ja myślę, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy zobaczycie państwo twarde prace na pochylni w stoczni" – powiedział Witkowski dopytywany o konkretne daty.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries