PMK
Energomontaż-Północ Gdynia zakończył produkcję wciągarki statkowej na jednostkę FPSO. Konstrukcja trafi do Singapuru, gdzie firma BW Offshore buduje jednostkę na projekt Catcher.
Wciągarka powstała na zamówienie NOV APL. Konstrukcja waży 53 tony, a jej udźwig wynosi 800 t. W Singapurze zostanie zainstalowana na jednostce FPSO, która docelowo będzie wydobywać, oczyszczać i przeładowywać ropę z pola Catcher w brytyjskim obszarze Morza Północnego. Złoże ropy naftowej Catcher zostało odkryte w sierpniu 2010 r., jego zasoby szacowane są na 96 milionów baryłek.
Energomontaż-Północ Gdynia regularnie współpracuje z norweską firmą NOV APL – wśród konstrukcji wykonanych na zlecenie tego klienta można wymienić m.in. konstrukcje SAL na pole Greater Stella, turrety na projekt Hebron czy konstrukcje STL na pole Gina Krog.
Klient Energomontażu – APL (Advanced Production Loading) jest norweską firma inżynierską, specjalizującą się w dostarczaniu systemów załadunku i transferu dla platform wiertniczych i statków. Od 2010 r. APL jest częścią National Oilwell Varco.
Energomontaż-Północ Gdynia SA specjalizuje się w produkcji dla sektora offshore. Spółka ma w swym portfolio szereg projektów związanych z wykonaniem konstrukcji służących do wydobycia surowców z dna morskiego. EPG dostarczał konstrukcje na takie projekty jak: Moho Nord (podwodne konstrukcje do eksploatacji złoża ropy położonego 75 km od wybrzeży Konga), Helix Q5000 (prefabrykacja wieży na platformę interwencyjną do obsługi podwodnych odwiertów) czy Aasta Hansteen (prefabrykacja urządzeń do zamocowania platformy wydobywczej do pola gazowego na Norweskim Szelfie Kontynentalnym).
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza