Wärtsilä zaprojektuje nową serię jedostek typu jack-up lift vessel, które będą służyć do konserwacji i naprawy statków eksploatowanych w branży offshore.
Do podpisania umowy ze znaną chińską stocznią (nie ujawniono nazwy klienta ani nazwy stoczni) doszło w marcu - poinformowała we wtorek Wartsila. Nowy projekt będzie realizowany przez Wärtsilä Ship Design we współpracy z firmą Altis, zajmującą się jednostkami samopodnośnymi. W ramach umowy powstaną trzy jack-upy.
Nowe statki moją oferować zupełnie nowe możliwości które wesprą m.in. działania interwencyjnie, konserwacje, naprawy, modernizacje. Wartsila zapewnia, że nowy projekt jack-upu zapewni lepszą wydajność w porównaniu do tradycyjnych konstrukcji.
Pierwszy statek z serii zostanie oddany armatorowi we wrześniu 2017. 70,5-metrowa jednostka pomieści 250 osób i będzie zdolna do pracy na głębokości do 75 metrów.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"