PMK
Silnik 31DF dual-fuel fińskiego koncernu Wartsila został wybrany jako napęd dla nowej i zaawansowanej technologicznie jednostki. Luksusowy wycieczkowiec klasy polarnej powstaje w norweskiej stoczni Vard Soviknes na zamówienie francuskiego armatora Ponant.
150-metrowy statek będzie pływał w rejonie Arktyki i Antarktydy. To bardzo wrażliwe środowiskowo regiony świata, stąd decyzja o instalacji napędu zużywającego po części ekologiczne paliwo LNG. O wyborze Wartsili na dostarczenie silnika zdecydowało bogate doświadczenie fińskiego koncernu w tym sektorze rynku. Oprócz dwóch silników koncern dostarczy także zaawansowany sprzęt nawigacyjny.
- Zamówiliśmy ekologiczny statek wyposażony w technologie, które wykraczają poza obowiązujące w branży normy środowiskowe. Właśnie dlatego wybraliśmy format napędu z bardzo wydajnym silnikiem 31DF firmy Wartsila pracującym na LNG - powiedział Charles Gravatte, sekretarz generalny Ponant.
- Najnowocześniejsze technologie firmy Wartsila wnoszą ogromny wkład w tworzenie czystego, bardziej wydajnego i ekologicznie zrównoważonego transportu morskiego. Ten cenny kontrakt jest tego oczywistym przykładem - powiedział Glenn Mattas, regionalny dyrektor sprzedaży w Południowej Europie i Afryce w Wartsila Marine Solutions.
Sprzęt fińskiego koncernu ma zostać dostarczony w 2020 roku, rok przed dostawą luksusowego statku wycieczkowego. Będzie to dwunasty wycieczkowiec we flocie Ponanta. Poprzednie jedenaście statków również napędzane są silnikami Wartsili.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries