pc
Wodowanie kolejnego kadłuba megejachtu w Stoczni Szczecińskiej. Uroczystość odbyła się w czwartek na pochylni Wulkan. Jacht motorowy trafi teraz do niemieckiej stoczni, która dokończy jego budowę.
– Każdy jacht jest prototypem. Jest to konstrukcja na indywidualne zamówienie inwestora. Są podobne parametry, ale każdy jacht ma inny design – powiedział dla Radia Szczecin Adrian Górski z firmy G+K Steelcon, która wykonała kadłub megajachtu.
Kadłub ma 70 m długości i 12 m szerokości. Pełnomorski megajacht powstaje na zamówienie zagranicznego klienta.
To już trzecia jednostka tego typu zwodowana w Stoczni Szczecińskiej. Planowana jest budowa czwartego megajachtu.
Pierwszy luksusowy superjacht zwodowano w Szczecińskim Parku Przemysłowym w 2016 r. Powstał na zamówienie niemieckiej stoczni Abeking & Rasmussen.
Firma G+K Steelcon została założona we wrześniu 2011 r. Specjalizuje się w produkcji i montażu konstrukcji aluminiowych oraz stalowych na potrzeby przemysłu stoczniowego, ciężkiego i budownictwa wodnego. Działalność prowadzi na terenie Polski i krajów Unii Europejskiej.
Kolejny megajacht zwodowany z pochylni Wulkan [WIDEO, ZDJĘCIA] #stocznia #Szczecin @stocznia1948 @PortalMorski https://t.co/OJlZvVfiEW pic.twitter.com/oAK2tud14G
— Radio Szczecin (@radio_szczecin) 18 października 2018
18.10.2018 na terenie Stoczni Szczecińskiej odbyło się wodowanie pełnomorskiego megajachtu. To już trzecia jednostka tego typu.
— Stocznia Szczecińska (@stocznia1948) 18 października 2018
Prace wykonała szczecińska firma G+K Steelcon Sp. z o.o. dla klienta zagranicznego. Dane techniczne: DŁUGOŚĆ - 70m, SZEROKOŚĆ - 12m. pic.twitter.com/TuJGmOeVtd
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries