W środę, 25 marca, w stoczni Crist SA odbyło się symboliczne położenie stępki pod budowę specjalistycznej barki typu HLJB (Heavy Lift Jack-up Barge).
Warta 36 mln euro barka używana będzie do budowy nowej drogi przebiegającej na odcinku około 5,5 km wzdłuż wybrzeża francuskiej wyspy La Reunion na Oceanie Indyjskim. Inwestycja jest istotna dla regionu z uwagi na spadające odłamki skalne. Nowo wybudowany odcinek drogi będzie oddalony od skał, co zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i turystów odwiedzających tę malowniczą wyspę położoną w pobliżu Madagaskaru.
Zamawiającym jest konsorcjum francuskich firm specjalizujących się w inżynierii lądowej oraz budownictwie, a na lidera grupy powołano VINCI Construction.
Dane techniczne jednostki:
Długość: 106,5m
Szerokość: 49m
Wyposażenie
4 silniki główne (diesel electric)
4 pędniki
windy z automatycznym uciągiem pracujące w DP1
system jack up (8 nóg)
dwie suwnice (każda o udźwigu 2 500 ton)
Łączna masa kadłuba: około 5 000 ton.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek