• <
nauta_2024

W stoczni Crist nie próżnują. Trwa budowa dwóch ciekawych jednostek

PMK

16.05.2017 08:54 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki W stoczni Crist nie próżnują. Trwa budowa dwóch ciekawych jednostek

Partnerzy portalu

W stoczni Crist nie próżnują. Trwa budowa dwóch ciekawych jednostek - GospodarkaMorska.pl

W stoczni Crist trwa budowa dwóch częściowo wyposażonych statków zamówionych przez stocznie z Norwegii. Chodzi o nowoczesny prom i jednostkę do obsługi farm wiatrowych.

Nowy statek konstrukcyjny offshore i do obsługi morskich farm wiatrowych został zamówiony przez norweską stocznię Ulstein a jego ostatecznym odbiorcą będzie holenderska Acta Marine. Stępkę pod jednostkę w stoczni Crist położono 22 lutego bieżącego roku.

To już trzeci budowany przez gdyńską stocznię statek z rufą X-Stern i dziobem X-Bow. Jednostka będzie cechować się długością 93,4 metra, szerokością 18 metrów, zanurzeniem na 6 metrów oraz nośnością 3200 ton.

Ulstein zamówiła także w stoczni Crist budowę znacznej części wyjątkowej jednostki – największego elektrycznego promu hybrydowego na świecie dla norweskiego armatora Color Line. Jego budowa ma zakończyć się w 2019 roku.

Nieoficjalna nazwa nowego promu to Color Hybrid. Będzie on miał 160 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Po zakończeniu budowy będzie obsługiwał regularne połączenie pomiędzy Sandefjord a Strömstad. Color Hybrid zastąpi na nim wysłużoną jednostkę Bohus, która jest o połowę mniejsza (może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych).

Ładowanie baterii, w które wyposażona zostanie jednostka, będzie się odbywać np. podczas postoju w porcie, gdzie Color Line będzie posiadał swoją ekologiczną stację służącą do tego celu.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.