PMK
W stoczni Crist trwa budowa dwóch częściowo wyposażonych statków zamówionych przez stocznie z Norwegii. Chodzi o nowoczesny prom i jednostkę do obsługi farm wiatrowych.
Nowy statek konstrukcyjny offshore i do obsługi morskich farm wiatrowych został zamówiony przez norweską stocznię Ulstein a jego ostatecznym odbiorcą będzie holenderska Acta Marine. Stępkę pod jednostkę w stoczni Crist położono 22 lutego bieżącego roku.
To już trzeci budowany przez gdyńską stocznię statek z rufą X-Stern i dziobem X-Bow. Jednostka będzie cechować się długością 93,4 metra, szerokością 18 metrów, zanurzeniem na 6 metrów oraz nośnością 3200 ton.
Ulstein zamówiła także w stoczni Crist budowę znacznej części wyjątkowej jednostki – największego elektrycznego promu hybrydowego na świecie dla norweskiego armatora Color Line. Jego budowa ma zakończyć się w 2019 roku.
Nieoficjalna nazwa nowego promu to Color Hybrid. Będzie on miał 160 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Po zakończeniu budowy będzie obsługiwał regularne połączenie pomiędzy Sandefjord a Strömstad. Color Hybrid zastąpi na nim wysłużoną jednostkę Bohus, która jest o połowę mniejsza (może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych).
Ładowanie baterii, w które wyposażona zostanie jednostka, będzie się odbywać np. podczas postoju w porcie, gdzie Color Line będzie posiadał swoją ekologiczną stację służącą do tego celu.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"