pc
W zakładzie produkcyjnym PKN Orlen w Płocku wystąpiła we wtorek nieszczelność sieci parowej elektrociepłowni. W efekcie nastąpiło czasowe, bezpieczne zatrzymanie części instalacji. Obecnie trwa sekwencyjne przywracanie ich pracy - poinformowała spółka.
Gdy we wtorek popołudniu doszło do awarii w elektrociepłowni PKN, nad kompleksem zaczęły unosić się kłęby czarnego dymu, wydobywające się ze specjalnych wysokich pochodni.
Jak zapewnił PKN Orlen, "odpowiednie służby ochrony środowiska przeprowadziły badania, które nie zarejestrowały przekroczeń norm jakości powietrza". "Sytuacja ta, na żadnym etapie, nie stwarzała więc zagrożenia dla mieszkańców Płocka" - podkreślił koncern.
Informując o zdarzeniu w swym zakładzie głównym PKN Orlen wyjaśnił, że jego przyczyną "była nieszczelność na sieci parowej w zakładowej elektrociepłowni". "Zgodnie z procedurami, na wypadek braku źródła pary, nastąpiło czasowe, bezpieczne zatrzymanie części instalacji. Sytuacja została w krótkim czasie opanowana. Nad zakładem nie ma już ciemnego dymu. Obecnie trwa sekwencyjne przywracanie pracy poszczególnych instalacji" - podała spółka.
PKN Orlen zapewnił, iż w wyniku zdarzenia "nie są zagrożone dostawy do klientów". "Przyczyny zdarzenia będą w najbliższym czasie szczegółowo wyjaśniane" - zapowiedział płocki koncern.
Spółka zapewniła, że "systemy prewencyjne zadziałały prawidłowo".
Zakład produkcyjny PKN Orlen w Płocku to największy kompleks rafineryjno-petrochemiczny w Polsce i jeden z największych w Europie.
Co sie dzieje? #Orlen @PolsatNewsPL @Kontakt__24 Mieszkancy sa zdezorientowani. pic.twitter.com/jBQ9FCjTaM
— lukas_wsky (@lukas_wsky) 25 września 2018
#orlen wspiera okolicę. #plock pic.twitter.com/CAAHE52aiz
— Rafał Wojnowski (@sheepdog1981) 25 września 2018
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza