Statki Merweborg i Vechtborg przechodzą remont w szczecińskiej stoczni MSR Gryfia. Należące do holenderskiego armatora Royal Wagenborg jednostki modernizują się w celu zmiany flagi i towarzystwa klasyfikacyjnego – masowce mają wrócić ponownie pod holenderską banderę.
Remonty obejmują standardowe prace dokowe, w tym prace konserwacyjne kadłubów, remonty pokryw lukowych i ładowni oraz urządzeń pokładowych i systemów statkowych. Zarówno Merweborg jak i Vechtborg to masowce o wysokiej klasie lodowej o nośności ok 9 tys. ton i długości kolejno 134,5 i 132,2 metrów.
W Gryfii twa jeszcze jedna modernizacja. Uilenspiegel to piąta jednostka, którą armator Deme powierzył stoczni celem przygotowania jej do kolejnego ważnego dla nich projektu. Główne prace przeprowadzane na pogłębiarce skoncentrowane są na systemie wyładowczym - w szczególności są to prace ślusarskie, rurarskie a także związane z elektryczną obsługą systemu takich jak remont głównych silników elektrycznych napędzających pompy strumieniowe oraz główne pompy hydrauliczne. Kapitalnemu remontowi podlegają również dwie linie wałów śrubowych z wymianą łożysk włącznie.
Uilenspiegel to wybudowana w 2002 roku jednostka o długości 143 metrów, szerokości 27 metró i zanurzeniu do 7,9 metra. Jej nośność wynosi 22 tys. ton.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza