W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwa remont jednego z najbardziej charakterystycznych statków Polskiej Żeglugi Bałtyckiej – promu Mazovia.
W trakcie najbliższych kilku dni Mazovia przejdzie remont obejmujący: przegląd i naprawę wind cumowniczych, prace maszynowe jak wymiana uszczelnień i sprzęgieł sterów strumieniowych, przegląd przekładni silników głównych , remont chłodnic , prace rurarskie, w tym przegląd zaworów, naprawy instalacji tryskaczowej i wykrywającej dym, naprawy rurociągów oraz prace ślusarskie. Po za tym stocznia wykona różne prace modernizacyjne zgłoszone przez Armatora.
W barwach PŻB prom pływa od końca 2014 r. Jego elementem rozpoznawczym jest graffiti umieszczone na dziobie, które przedstawia wynurzającą się z wody rybę, a jednocześnie nawiązuje do motywów łowickich. Prom został wybudowany w 1996 r. Ma 176 m długości i 27 m szerokości. Na swój pokład Mazovia może zabrać 1000 pasażerów i około 600 samochodów osobowych lub ponad 100 ciężarowych.
Remonty jednostek pasażerskich należą do istotnych obszarów działalności Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. W ostatnich latach stocznia remontowała m.in. jednostki Kopernik i Wawel.
***
Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji. Stocznia jest częścią grupy MARS Shipyards & Offshore.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza