pc
Trwa budowa kolejnej innowacyjnej jednostki stoczni Crist. Tym razem to ELEKTRA – prom z hybrydowym napędem. Jego baterie będą ładowały się w zaledwie 7 minut. To druga taka jednostka w Europie.
ELEKTRA będzie miała 97 m długości oraz 15 m szerokości. Na jej pokładzie zmieści się 372 pasażerów i 90 samochodów. Do obsługi nowoczesnego promu wystarczy zaledwie 3-osobowa załoga.
Nowością jest zastosowanie hybrydowego napędu dieslowo-elektrycznego. Jednostka zostanie wyposażona w 3 silniki główne diesla, 2 pędniki azymutalne oraz zestaw akumulatorów. Będą one przystosowane do niesprzyjających warunków klimatycznych – układ oparty na komponentach Siemensa, o żywotności m.in. 10 lat, ma podołać północnym niskim temperaturom oraz dużym opadom śniegu. Baterie promu będą ładowane podczas wyładunku i załadunku. Wystarczy na to zaledwie 7 minut. Docelowo jednostka będzie zasilana energią z baterii, a jeśli zajdzie taka potrzeba – silnikiem diesla.
Ekologiczny prom tupu „double-ended” powstaje dla fińskiego armatora Finferries. Będzie obsługiwał przeprawę promową między Parainen a Nauvo w Finlandi.
Umowa na budowę promu ELEKTRA została podpisana przez stocznię CRIST 29 października 2015 roku. Termin realizacji projektu to 18 miesięcy, czyli będzie gotowa już w kwietniu tego roku.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich