pc
Innowacyjne testy obciążenia rampy promu w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Po raz pierwszy w historii polskich stoczni wykonano je z użyciem technologii stopniowego napełniania specjalistycznych atestowanych worków wodnych. Próby przeprowadzono na promie Mont St Michel, który obecnie przechodzi w Gdańsku remont klasowy.
Badanie udźwigu jest niezbędne dla bezpiecznego użytkowania sprzętu. Specjalistyczna metoda zastosowana na promie Mont St Michel przez firmę Hansa Loadtest Baltic umożliwia stopniowanie ciężaru, co w przeciwieństwie do tradycyjnych obciążeń (w formie stałej), ułatwia wykonywanie pomiarów. Obciążenie, z jakim testowano rampę jednostki, to 120 t. Jak poinformowała w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Anna Łaciak z Hansa Loadtest Baltic, próby przebiegły pomyślnie. Dodała, że obecnie tą samą technologią prowadzone są testy 4 pokładów samochodowych. Zastosowane obciążenie to 18 t.
Prace wykonywane na promie Mont St Michel w Gdańskiej Stoczni Remontowa obejmowały m.in. spawanie rampy oraz zastosowanie na niej nowoczesnych uszczelnień, które również były testowane metodą stopniowego napełniania specjalistycznych worków wodnych.
Mont St Michel należy do francuskiego armatora Bretagne Angleterre Irlande z Grupy Brittany Ferries. Ma 174 m długości, 28,5 m szerokości oraz 6,2 m maksymalnego zanurzenia. Został zbudowany w 2002 r. w holenderskiej stoczni Van der Giessen de Noord. Na pokład jednostka zabiera 2 200 pasażerów oraz 800 samochodów. Pracuje na niej 135-osobowa załoga. Mont St Michel pływa na trasie Portsmouth-Caen.
Spółka Hansa Loadtest Baltic zajmuje się dostarczaniem specjalistycznych rozwiązań z zakresu przeprowadzania testów obciążeniowych. Wykorzystuje do tego innowacyjną technologię worków napełnianych wodą. Maksymalne testy obciążeniowe, jakie możę wykonać firma, to 1 500 t.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries