PMK
Chińska stocznia Fujian Mawei Shipbuilding ukończyła budowę kadłuba przełomowej jednostki – pierwszego na świecie statku do prac poszukiwawczych i wydobywczych na głębokim oceanie.
Statek będzie charakteryzował się długością 227 metrów i będzie zdolny do pracy na głębokości 2,5 km. Jednostka będzie w stanie wydobyć do 45 tys. ton rudy żelaza w czasie nawet 5 lat nieustannej pracy na morzu. Statek będzie wyposażona w urządzenia górnicze, roboty do prac podwodnych, dźwigi pokładowe i śmigłowiec.
Statek ma być ukończony w przyszłym roku i kanadyjskiemu armatorowi Nautilus Minerals Inc. Jednostka będzie prowadziło poszukiwania i eksplorację złóż na wodach w pobliżu Papui Nowej Gwinei.
Chiny obecnie posiadają wiele zasobów mineralnych na swoich terytorialnych wodach morskich. Ich pozyskanie jednak wymaga zastosowania głębinowych technologii wydobycia. Państwo Środka niedawno zlokalizowało m.in. złoże zawierające 88 mld ton minerałów ziem rzadkich, 1 mld kobaltu oraz 3 trylionów ton konkrecji żelaza i manganu.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza