• <
KONGSBERG_2023

TT-Line podpisał kontrakt na budowę ekologicznego promu przyszłości. Będzie pływał po Bałtyku

pc

10.12.2018 19:23 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki TT-Line podpisał kontrakt na budowę ekologicznego promu przyszłości. Będzie pływał po Bałtyku

Partnerzy portalu

TT-Line podpisał kontrakt na budowę ekologicznego promu przyszłości. Będzie pływał po Bałtyku - GospodarkaMorska.pl

Nowy kontrakt TT-Line. Niemiecki operator promowy w poniedziałek podpisał umowę na budowę „TT-Line Green Ship” – ekologicznego promu, który będzie pływał po Morzu Bałtyckim. Nowoczesna jednostka ma być gotowa w 2022 r.

Kontrakt na nowy prom został podpisany z chińską stocznią Jiangsu Jinling. Umowa zakłada również możliwość budowy drugiej takiej jednostki w przyszłości.

Nowy prom TT-Line ma być wydajny i uniwersalny. Planowana długość to 230 m, a szerokość – 31 m. Statek zostanie wyposażony w silniki dual fuel (DF), co oznacza, że będzie napędzany zarówno LNG, jak i paliwem olejowym. TT-Line podaje w komunikacie, że w porównaniu do paliwa diesel, LNG wytwarza mniej dwutlenku węgla i spala się bez dymu, co prowadzi do bardzo niskiej emisji zawieszonego pyłu. Dodatkowo, spalanie LNG prawie w ogóle nie emituje tlenków siarki, wytwarzając niewielką ilość tlenków azotu.

– Transport morski jest najbardziej ekologicznym sposobem przewożenia towarów. TT-Line chce wprowadzić nowe standardy w zakresie redukcji szkodliwych emisji, dlatego nowy prom będzie zasilany LNG. Nasz innowacyjny statek przyszłości stanie się najbardziej przyjazną dla środowiska jednostką ro-pax w obszarze naszego działania – mówi Bernhard J. Termühlen, dyrektor zarządzający TT-Line.

W porównaniu do statków ro-pax poprzedniej generacji, emisja zanieczyszczeń generowanych przez nowy prom TT-Line ma zostać zmniejszona o ponad 50% przy jednoczesnym zachowaniu takich samych parametrów prędkości.

Budowa nowego promu będzie oparta na koncepcji „Green Ship”. Statek zabierze na pokład 800 pasażerów i ponad 200 ciężarówek lub naczep. Podczas projektowania szczególny nacisk położono na elastyczność oraz szybki załadunek i rozładunek towarów w portach. Za projekt jednostki odpowiada OSK-ShipTech.

– Przewidujemy dalszy wzrost popytu na żeglugę krótkiego zasięgu na Bałtyku. Dzięki nowej jednostce możemy jeszcze skuteczniej reagować na potrzeby naszych klientów i wspierać ich rozwój. Statek zapewni także komfort naszym pasażerom – mówi Hanns H. Conzen, dyrektor zarządzający TT-Line.

TT-Line otrzyma od niemieckiego rządu dofinansowanie z programu LNG w Niemczech, stąd decyzja o zamówieniu statku. Dotacja zostanie przyznana w ramach strategii mobilności oraz paliw i będzie przeznaczona na pokrycie dodatkowych kosztów związanych z instalacją technologii LNG.

Firma TT-Line to niemiecki przewoźnik, który realizuje rejsy na Morzu Bałtyckim. Przedsiębiorstwo z siedzibą w Lubece łączy Niemcy i Polskę ze Szwecją.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.