pc
Nowy kontrakt TT-Line. Niemiecki operator promowy w poniedziałek podpisał umowę na budowę „TT-Line Green Ship” – ekologicznego promu, który będzie pływał po Morzu Bałtyckim. Nowoczesna jednostka ma być gotowa w 2022 r.
Kontrakt na nowy prom został podpisany z chińską stocznią Jiangsu Jinling. Umowa zakłada również możliwość budowy drugiej takiej jednostki w przyszłości.
Nowy prom TT-Line ma być wydajny i uniwersalny. Planowana długość to 230 m, a szerokość – 31 m. Statek zostanie wyposażony w silniki dual fuel (DF), co oznacza, że będzie napędzany zarówno LNG, jak i paliwem olejowym. TT-Line podaje w komunikacie, że w porównaniu do paliwa diesel, LNG wytwarza mniej dwutlenku węgla i spala się bez dymu, co prowadzi do bardzo niskiej emisji zawieszonego pyłu. Dodatkowo, spalanie LNG prawie w ogóle nie emituje tlenków siarki, wytwarzając niewielką ilość tlenków azotu.
– Transport morski jest najbardziej ekologicznym sposobem przewożenia towarów. TT-Line chce wprowadzić nowe standardy w zakresie redukcji szkodliwych emisji, dlatego nowy prom będzie zasilany LNG. Nasz innowacyjny statek przyszłości stanie się najbardziej przyjazną dla środowiska jednostką ro-pax w obszarze naszego działania – mówi Bernhard J. Termühlen, dyrektor zarządzający TT-Line.
W porównaniu do statków ro-pax poprzedniej generacji, emisja zanieczyszczeń generowanych przez nowy prom TT-Line ma zostać zmniejszona o ponad 50% przy jednoczesnym zachowaniu takich samych parametrów prędkości.
Budowa nowego promu będzie oparta na koncepcji „Green Ship”. Statek zabierze na pokład 800 pasażerów i ponad 200 ciężarówek lub naczep. Podczas projektowania szczególny nacisk położono na elastyczność oraz szybki załadunek i rozładunek towarów w portach. Za projekt jednostki odpowiada OSK-ShipTech.
– Przewidujemy dalszy wzrost popytu na żeglugę krótkiego zasięgu na Bałtyku. Dzięki nowej jednostce możemy jeszcze skuteczniej reagować na potrzeby naszych klientów i wspierać ich rozwój. Statek zapewni także komfort naszym pasażerom – mówi Hanns H. Conzen, dyrektor zarządzający TT-Line.
TT-Line otrzyma od niemieckiego rządu dofinansowanie z programu LNG w Niemczech, stąd decyzja o zamówieniu statku. Dotacja zostanie przyznana w ramach strategii mobilności oraz paliw i będzie przeznaczona na pokrycie dodatkowych kosztów związanych z instalacją technologii LNG.
Firma TT-Line to niemiecki przewoźnik, który realizuje rejsy na Morzu Bałtyckim. Przedsiębiorstwo z siedzibą w Lubece łączy Niemcy i Polskę ze Szwecją.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries