Paweł Kuś
Wrak olbrzymiego pasażerowca jest obecnie rozbierany w Genui. To przygotowanie do końcowego zniszczenia jednostki, która zatonęła 4 lata temu.
Obecnie na pokładzie wraku pracuje ok. 200 techników. Część z nich zajmuje się rozbiórką pokładu 3, 4 i 5, reszta demontuje wewnętrzne instalacje na pokładzie 1 i 2. Załoga powoli usuwa też sponsony, czyli występy znajdujące się po boku statku, które pomagały w unoszeniu się jednostki na wodzie.
Ostatecznie ekipa z Genui chce, aby lżejszy dzięki rozbiórkom liniowiec odzyskał pławność. Wtedy będzie możliwe usunięcie wszystkich sponsonów i przewiezienie jednostki do doku, gdzie nastąpi jego zniszczenie. Ma to się odbyć jeszcze w tym roku.
W tym roku minęła 4 rocznica katastrofy Costa Concordia. Wieczorem 13 stycznia wycieczkowiec, który znajdował się w pobliżu wyspy Isola del Giglio, uderzył na głębokości 8 m i w odległości 92-96 m od brzegu w najmniejszą z wysepek Le Scole. Na pokładzie znajdowało się 3206 pasażerów i 1023 członków załogi (w tym 12 Polaków). Wyniku katastrofy zginęły 32 osoby.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries