ew
Ministerstwo Energii prowadzi prace nad projektem ustawy o morskiej energetyce wiatrowej - poinformował w środę podczas XIII Konferencji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski.
"W Ministerstwie Energii trwają prace analityczne nad systemem wsparcia i zasadami budowy morskich farm wiatrowych gdzie budujemy założenia i zapisy projektu ustawy o morskiej energetyce wiatrowej" - powiedział Tobiszowski.
Dodał, że projekt tej ustawy powinien pozwolić na powstanie po 2020 roku sektora morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.
W kuluarach XIII Konferencji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej Tobiszowski powiedział PAP, że projekt ustawy powinien być gotowy w pierwszym kwartale przyszłego roku.
"Chcemy wprowadzać system OZE (Odnawialne Źródła Energii - PAP), bo widzimy rynkową, gospodarczą, racjonalność naszego miksu (energetycznego - PAP) w dużej części opartego o odnawialne źródła energii. Obszarem rozwoju energetyki odnawialnej powinna być i będzie wyłączna strefa ekonomiczna Morza Bałtyckiego " - powiedział Tobiszowski.
"Szacowany potencjał możliwych zainstalowanych mocy, który planujemy, wynosi na tym obszarze nawet do 8 gigawatów do 2035 roku. (...) Szacowany potencjał Morza Bałtyckiego pozwala na śmiałe prognozowanie, że rozwiązanie to stanie się ważnym, bardzo istotnym elementem polskiej sieci elektroenergetycznej" - dodał wiceminister.
Tobiszowski poinformował, że ustawa o morskiej energetyce wiatrowej ma uwzględniać, co najmniej dwie grupy inwestorów - tych, którzy już mają pozwolenia na sztuczne wyspy i pozwolenia środowiskowe, jak i tych, którzy takie pozwolenia budowlane uzyskają po roku 2025.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza