pc
W tym roku chcemy podpisać pierwszy kontrakt na budowę statku jako Stocznia Szczecińska – powiedział Andrzej Strzeboński, prezes Stoczni Szczecińskiej, obecny na noworocznym spotkaniu branży morskiej w Szczecinie – poinformowało Radio Szczecin. Przypomniał, że w ubiegłym roku spółka podpisała list intencyjny na budowę sześciu małych masowców. Jednostki są obecnie projektowane.
– Ten rok widzimy dobrze i wchodzimy w niego czynem, czyli naszą aktywnością, naszymi handlowymi kontaktami, które zamierzamy przekuć w kontrakty i je w tym roku podjąć – powiedział Andrzej Strzeboński, prezes Stoczni Szczecińskiej, cytowany przez Radio Szczecin.
Jerzy Wójtowicz, prezes firmy spedycyjnej Hartwig, podkreślił na tym samym spotkaniu, że trzeba kontynuować budowę nowych promów dla polskich armatorów.
– Najdłuższe nasze promy mają linie ładunkowe trochę ponad dwukilometrowe. Powinny mieć, co najmniej trzy kilometry, wówczas eksploatacja takiego promu jest bardziej ekonomiczna i armator eksploatujący takie promy jest bardziej konkurencyjny – powiedział Wójtowicz, cytowany przez Radio Szczecin.
Noworoczne spotkanie branży morskiej zostało zorganizowane przez Szczeciński Oddział Krajowej Izby Gospodarki Morskiej oraz Biuro Promocji Żeglugi Morskiej Bliskiego Zasięgu.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries