• <
nauta_2024

Stoczniom oferujemy więcej niż farby - rozmowa z Michaelem Thorup Kruse, nowym dyrektorem zarządzającym Jotun Polska

Marek Nowak

01.03.2016 12:35 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stoczniom oferujemy więcej niż farby - rozmowa z Michaelem Thorup Kruse, nowym dyrektorem zarządzającym Jotun Polska

Partnerzy portalu

Stoczniom oferujemy więcej niż farby - rozmowa z Michaelem Thorup Kruse, nowym dyrektorem zarządzającym Jotun Polska - GospodarkaMorska.pl

Zmiana na stanowisku dyrektora zarządzającego Jotun Polska nastąpiła w styczniu bieżącego roku. Michael Thorup Kruse zastąpił na nim Karolinę Dworak, która przyjęła obowiązki kierownicze w Jotun Italia. Kruse pochodzi z Danii, pracuje w Jotunie od 1991 roku. Początkowo pełnił funkcję Global Key Account and Marine Sales Managera w Danii, a przez ostatnie trzy i pół roku zarządzał oddziałem firmy położonym na Filipinach.

Z czym związana jest zmiana na stanowisku dyrektora zarządzającego w Jotun Polska?


Michael Kruse: Nasza firma zwraca uwagę na to, by kadra zarządzająca nie była na stale związana tylko z jednym oddziałem. W ten sposób w pełni wykorzystujemy nasz potencjał i utrzymujemy świeżość spojrzenia na sytuację na konkretnym rynku.

 Jak odbywa się to w praktyce?

Michael Kruse: Czasem składana jest nam konkretna oferta, ale najczęściej sami aplikujemy o zmianę, widząc możliwości otwierające się w kraju, do którego chcielibyśmy trafić.

Czy łatwo się Pan aklimatyzuje w nowym środowisku?

Michael Kruse: Tak, choć nie jest to cecha niezbędna do przeniesienia się między naszymi oddziałami. Jotun działa na bazie określonych wartości, pod kątem których weryfikujemy naszych pracowników już podczas postępowania rekrutacyjnego. Określamy je łącznie jako Pinguin Spirit. Dzięki temu każdy pracownik w dowolnym biurze Jotun na świecie czuje się jak w domu.

Proszę wymienić wszystkie.

Michael Kruse: Odwaga, Lojalność, Szacunek i Troska. Kierując zespołem ludzi, który kieruje się nimi nie tylko w pracy, ale przede wszystkim w codziennym życiu, po prostu można mieć poczucie bezpieczeństwa. Od początku istnienia, a firma nasza istnieje już 90 lat, tworzymy i utrzymujemy wewnątrz niej określoną kulturę organizacyjną.

Czy przejmując zarządzanie polskim oddziałem Jotun stawia Pan sobie jakieś konkretne wyzwania?

Michael Kruse: Organiczny rozwój na bazie dobrego środowiska pracy. Chciałbym, żeby firma, która już teraz może poszczycić się tytułem "Great Place To Work" otrzymanym w kategorii przedsiębiorstw zatrudniających do 50 pracowników, przekroczyła ten próg. Nie określam jednak jednoznacznie terminu, w jakim to nastąpi.  

Jak rozumie Pan pojęcie \'organicznego rozwoju\'?


Michael Kruse: Organiczny wzrost w Jotunie - to wzrost przy pomocy wewnętrznych zasobów. Stawiamy przede wszystkim na rozwijanie oddziałów i naszych ludzi.

Jak wygląda dziś oferta Jotun dla firm z branży morskiej?


Michael Kruse: Zaopatrujemy w farby antykorozyjne i przeciwporostowe polskie firmy stoczniowe i offshore, a naszą najpoważniejszą ofertą adresowaną do odbiorców z tego segmentu rynku jest HPS czyli Hull Performance Solution. To rozwiązanie jest oparte na produkcie premium - farbie przeciwporostowej wysokiej jakości , której aplikacja podlega specjalnym procedurom i jest wykonywana przy ścisłej współpracy z naszym Zespolem Projektowym. Zastosowanie tego rozwiązania daje konkretne oszczędności na zużyciu paliwa, co podlega gwarancji Jotun.

Jak w kontekście dotychczasowych doświadczeń ocenia Pan potencjał polskiego rynku stoczniowego, a co za tym idzie współpracy z nim?


Michael Kruse: Tendencje światowe to przeniesienie produkcji dużych statków do południowo-wschodniej Azji, zaś produkcja stoczni europejskich, w tym także polskich, skupia się dziś na produkcji mniejszych, wyspecjalizowanych jednostek. Polski rynek stoczniowy i offshore uważam za stabilny, zakładam jednak, że jest na nim możliwy wzrost sprzedaży produktów naszej firmy.

Na zakończenie chciałbym jeszcze wrócić do Pańskich doświadczeń związanych z pracą na Filipinach. Jakie pierwsze różnice, w porównaniu z krajami Europy Północnej przychodzą Panu na myśl?

Michael Kruse: Lecąc na Filipiny nie zdawałem sobie sprawy jak biedny jest to kraj, a szczególnie mocno odzwierciedlają to akcje charytatywne, w które angażowała się tam nasza firma. Stawaliśmy często przed wyborem trudnym: między wsparciem ofiar tajfunu lub lokalnej powodzi.

Skala problemów społecznych jest ogromna i choć w Polsce również wspieramy różne inicjatywy, to potrzeby mają zupełnie inny charakter. Dla porównania w Gdańsku pomagamy potrzebującym: gdańskim Amazonkom, czy chorym dzieciom, ale również angażujemy się w akcje takie jak "Chronimy przed czasem", dzięki której odmalowane zostało ogrodzenie Parku w Oliwie. Wspieramy także konkursy artystyczne i stypendia dla uczniów Zespołu Szkół Plastycznych w Gdyni, czy promujemy inicjatywy wspierające rozwój kobiet.

Koncern Jotun produkuje i prowadzi sprzedaż farb dekoracyjnych i przemysłowych, w tym morskich (systemy powłok antykorozyjnych i przeciwporostowych), przemysłowych i proszkowych. Firma jest reprezentowana w ponad 100 krajach na całym świecie.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.