mk
Stocznia Szczecińska zdobyła zamówienie na wybudowanie elementów kadłubów do sześciu statków wycieczkowych. Jest to już kolejny kontrakt podpisany przez stocznię w ostatnim czasie.
Jak poinformował zarząd stoczni, 23 lipca rozpoczął się przeładunek blach w ramach realizacji nowego kontraktu dla klienta zagranicznego. Blachy posłużą do budowy elementów morsko-rzecznych statków pasażerskich mających ok. 135 m długości i 11 m szerokości. W ramach umowy, stocznia wykona sekcje skrajne jednostek, czyli sekcję dziobową, rufową i denną.
Prezes stoczni Andrzej Strzeboński w wypowiedzi dla Radia Szczecin poinformował, że do Szczecina dotarło już tysiąc ton blach, z których jednostki będą wykonywane.
- To będą pasażerskie jednostki morsko-rzeczne z czterema pokładami powyżej pokładu głównego, a więc jednostki wysokie. Cięcie blach i wykonywanie sekcji jednostek rozpocznie się w sierpniu.
- Jest to kontrakt bardzo korzystny, jak wszystkie do tej pory w Stoczni Szczecińskiej. Przypomnę, że jesteśmy tą stocznią, która jest niezadłużona, która ma czysty, nieobciążony majątek i konsekwentnie od 27 miesięcy realizuje miesiąc w miesiąc zysk. To znaczy, że stocznia ma trwałą rentowność - tłumaczy Andrzej Strzeboński.
Kontrakt ma zostać zrealizowany do końca roku.
Przypomnijmy, że w maju tego roku w Stoczni Szczecińskiej podpisano pierwsze od lat samodzielne kontrakty na budowę dwóch tzw. coasterów, czyli wielozadaniowych masowców. Będą to jednostki o długości 89,5 metra, szerokości 12,9 metra, mocy maszynowni 1 380 do 1 600 KV i nośności 2 800 DWT.
Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.
Spółką zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa był Szczeciński Park Przemysłowy. Park zarządzał terenami z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami. Niedawno Park powrócił do historycznej nazwy Stocznia Szczecińska.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza