PMK
Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering zdecydowała się zrezygnować ze swojej działalności na rynku energii wiatrowej. To część planu ratowania spółki.
Koncern posiada dwie podspółki: DeWind Frisco LLC i KODE Novus I LLC, które przynosza duże straty. Dlatego doszło do ich sprzedania klientowi z USA za cenę 1,5 mln dolarów. To część procesu restrukturyzacyjnego firmy, która zamierza pozbyć się wszelkich pobocznych i mniej ważnych spółek.
DSME przejęło obie spółki w 2009 roku za 130,6 miliony dolarów, chcąc rozwinąć swoją działalność związaną z energią wiatrową, jednak od czasu przejęcia firma notowała same straty.
Niedawno DSME, największa stocznia na świecie, otrzymało wsparcie od swoich kredytorów. Zapobiegło to upadkowi zakładu. Koreańskie państwowe instytucje: poczta, federacja małego i dużego biznesu oraz fundusz emerytalny zgodziły się na nowy plan restrukturyzacji zakładu, który zakłada zastrzyk 2,6 mld dolarów gotówki.
Plan jest dziełem dwóch banków: Korea Development Bank (KDB) i Export-Import Bank of Korea (KEXIM). Najpierw ma dojść restrukturyzacji, a dopiero potem przekazaniu funduszy.
Powodem wprowadzenia planu są kłopoty finanse koreańskich stoczni. Także dwa inne zakłady z tego kraju borykają się z tymi samymi problemami. Łącznie zanotowały one prawie 10 mld dolarów straty w 2017 roku. Na tak kiepski wynik złożyło się przełożenie zamówień oraz niskie zapotrzebowanie na nowe jednostki i platformy offshore.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries