pc
TBN Støttfjord w drodze do Norwegii. Częściowo wyposażony sejner stocznia Safe zbudowała na zamówienie stoczni Stadyard AS, która dokończy jego budowę. Przekazanie gotowego statku właścicielowi Brødrene Bakken AS planowane jest na grudzień tego roku.
Statek rybacki holowany przez holownik Egesund wyruszył w podróż do Måløy w Norwegii w poniedziałek ok. godz. 19:00. Na miejsce ma dotrzeć w najbliższą niedzielę.
Sejner ma 39,7 m długości oraz 9,8 m szerokości. Jego nadbudówka została wykonana z aluminium. Już na tym etapie budowy statku w stoczni Safe zamontowano kompletny układ napędowy.
Jednostka będzie wyposażona w 6 zbiorników na chłodzoną wodę morską (RSW), służących do przewozu żywych ryb. Łączna pojemność zbiorników to ok. 425 m3. Na statku będą znajdowały się trzy pojedyncze i cztery dwuosobowe kabiny dla 10 członków załogi.
Støttfjord zbudowano według projektu biura Skipskompetanse AS i przepisów Norwegian Maritime Authority (NMA).
Obecnie w stoczni Safe w Gdańsku dla tego samego klienta powstaje także siostrzana jednostka sejnera Støttfjord – TBN Trondskjær, która zostanie przekazana stoczni Stadyard AS we wrześniu tego roku.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries