pc
Nowe projekty, rozwój i coraz lepsza jakość usług. To główne zadania na najbliższe lata dla firmy Stal Complex, działającej w sektorze budowy statków i innych konstrukcji stalowo-aluminiowych. W ich realizacji pomoże nowa siedziba, otwarta 16 września w Gdyni. Prace remontowo-adaptacyjne trwały dwa i pół roku.
– Zdecydowaliśmy się w 2013 roku przystąpić do przetargu na opuszczoną odlewnię stoczni Marynarki Wojennej, z zamiarem jej nabycia i rozbudowania, tak by pozyskać nowe powierzchnie do prefabrykacji sekcji i wyposażenia do naszych produktów – tłumaczy Czesław Toruńczak, prezes Stal Complex.
Zdaniem przedstawicieli firmy, ta inwestycja to zwieńczenie wieloletniej pracy nad jej rozwojem i otwarcie na nowe wyzwania. Do flagowych produktów Stal Compex należą m.in. barki do karmienia łososia. Jednostki dostarczane są głównie do klientów rynku norweskiego jako gotowe produkty z: pełnym wyposażeniem, systemem karmowym, instalacją elektryczną, systemem rurociągów oraz wyposażeniem socjalnym.
– Do tej pory zbudowaliśmy 38 barek i 18 katamaranów. Na tym nie koniec. Ściśle współpracujemy także ze stocznią Nauta i grupą Vistal Gdynia – mówi Toruńczak.
Zaangażowanie i doświadczenie
Firma Stal Complex powstała w 2005 roku. Duże doświadczenie w branży oraz wypracowane kontakty handlowe pozwoliły jej wyspecjalizować się w budowie barek i katamaranów do obsługi farm rybnych na rynku skandynawskim. Stal Complex pracuje zgodnie z wymogami standardów europejskich oraz norm branżowych. Realizuje także specjalistyczne projekty na zamówienie klienta.
Firma posiada uznania i certyfikacje w zakresie spawania konstrukcji stalowych i aluminiowych o podwyższonej wytrzymałości oraz uprawnienia do produkcji kontenerów typu off-shore, zgodnych z normą 2.7-1 DNV. Ponadto Stal Complex spełnia najwyższe wymagania w ramach certyfikowanego systemu zarządzania bezpieczeństwem OHSAS 18001.
Koncesja wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych pozwala firmie przeprowadzać także prace remontowo-ślusarskie na wojskowych jednostkach pływających. Ułatwia to korzystna lokalizacja z bezpośrednim dostępem do wody i możliwością transportu ponadgabarytowych konstrukcji drogą morską.
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Wyjątkowe remont i przeobrażenie JS Kaga. Niszczyciel staje się lotniskowcem